Panorāma

Daugavpils trīs gadu laikā nespēj uzprojektēt lidostu

Panorāma

Žurnālisti atsakās policijai atklāt ziņu avotus

24 stundu hakatonā meklē, kā uzlabot drošību uz ceļa

Sensoru kamera un projekcija uz ceļa – 24 stundu hakatonā meklē veidus, kā uzlabot satiksmes drošību

Latvija ir vienā no pēdējām vietām Eiropā ceļu drošības situācijā, īpaši letālos un bīstamos ceļu satiksmes negadījumos. Lai rosinātu sabiedrības līdzdalību un meklētu inovatīvus problēmas risinājumus, pirmo reizi Baltijā norisinājās 24 stundu ceļu drošības hakataons

2023. gadā Eiropas Savienībā vidēji bija 46 bojāgājušie uz miljons iedzīvotājiem, liecina dati. Vien četrās dalībvalstīs letālo gadījumu skaits uz miljons iedzīvotājiem bija vienāds vai lielāks par 60, un Latvija bija viena no tām. Kā to mainīt? Risinājumus 24 stundu hakatonā meklē vairāk nekā 20 komandas gan no Latvijas, gan ārvalstīm.

Katrā komandā ir no trīs līdz astoņiem cilvēkiem. Pasākumam nav vecuma vai profesiju ierobežojumi – piedalīties var jebkurš un atsaucības bijusi liela.

24 stundu hakatons, kurā meklē risinājumu ceļu satiksmes drošības uzlabošanai.
24 stundu hakatons, kurā meklē risinājumu ceļu satiksmes drošības uzlabošanai.

Marks ar komandu piedāvāja sensoru kameru, kas uzlabotu vērību elektroskrejriteņu vadītājiem, kuri nereti ceļu satiksmes negadījumos iekļūst tieši aiz neuzmanības. "Ierīce, kas varētu nolasīt cilvēka acis un seju, un saprast, uz kurieni viņš skatās. Tas būtu uz paša elektroskrejriteņa un varētu nolasīt apkārtni. Tad varētu saprast, vai cilvēks skatās uz šķērsli vai nē. Ja neskatās, tad dot kaut kādu signālu," skaidroja Marks.

Bet Valta komandas ideja ir ar 360 grādu kameras palīdzību radīt gudro gājēju pāreju.

"Tā regulētu un informētu gan gājējus par to, ka strauji tuvojas automašīna, gan autovadītājus, motobraucējus, ka gājēji šobrīd šķērso gājēju pāreju. Visbeidzot, ir informēta arī policija par to, ka tiek izdarīti pārkāpumi –  gājēji apzināti netiek palaisti pāri ceļam, vai būtiski tiek pārsniegts ātrums," skaidroja Valts.

Kā cīnīties ar pārkāpējiem ceļa? Ar speciālu projekciju uz braucamās daļas, saka kāda komanda. "Tas ir balstīts mūsu uztverē uz robežas ar ilūzijām. Ar mērķi panākt to, ka autovadītājam šķiet, ka viņš brauc ātrāk nekā viņš patiesībā brauc. Mūsu ideja ir projekcijas taisīt arī dinamiskas. Ne tikai savilkt kaut kādas līnijas, zigzagus vai attēlus, bet lai tās arī kustās," stāstīja komandas dalībnieks, Latvijas Universitātes psiholoģijas profesors Ivars Austers.

Komandu paveikto vērtēs arī žūrija. Trīs augstāk novērtēto risinājumu autori tiks pie naudas balvām un labākos piedāvājumus plānots arī nodot Satiksmes ministrijas tālāk izvērtēšanai.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti