ĪSUMĀ:
- Liepājā K. Zāles laukumā nekvalitatīvi nobruģēts brauktuves posms.
- Projektam 2,9 miljoni eiro piešķirti no ES fondiem, un tas jāpabeidz līdz jūnijam.
- Pašvaldība pasūtīja jau 3 ekspertīzes, bet vēl nenosauc – kurš atbildīgs par brāķi.
- Būvnieks "CTB" jaunākajai ekspertīzei nepiekrīt, problēmās vaino projektēšanu.
- Cik varētu izmaksāt ielas defekta remonts, nezina, jo neesot izstrādāta tāme.
- Pašlaik nav skaidrs, kam būtu defektu novēršana jāapmaksā.
- Ja brāķi nenovērsīs līdz 1. jūnijam, Liepāja var zaudēt ES naudu.
- Dome plāno darbus tomēr pabeigt līdz jūnijam par savu naudu un tad piedzīt no atbildīgā.
Lai noskaidrotu, kas atbildīgs par bruģa nekvalitatīvo klājumu, ekspertīzes veikuši trīs dažādi uzņēmumi. Saņemot jaunākos rezultātus, pašvaldība tikusies ar visām iesaistītajām pusēm.
"Ekspertīzēs ir konstatētas neatbilstības gan būvprojektā, gan arī izbūvētajās konstrukcijās. Attiecīgi pēc tam, kad tiks pabeigts viss šis process, arī tiks vērsta piedziņa uz atbildīgajiem," klāstīja Liepājas domes izpilddirektora vietnieks būvniecības jautājumos Didzis Jēriņš.
Jautāts, kad būs zināmi tie atbildīgie, domes pārstāvis norādīja: "Tad, kad tiks atjaunota būve, būs zināmas izmaksas."
Būvnieks SIA "CTB" jaunākajiem būves ekspertīzes rezultātiem nepiekrīt, jo tā neesot veikta atbilstoši būvfirmas un pašvaldības līgumam, kas paredz, ka piesaistīt drīkst tikai Latvijas Būvinženieru savienības nozīmētu ekspertu.
"CTB" arī uzskata, ka iepriekšējās divas ekspertīzes jau esot skaidri norādījušas, ka problēmas esot projektēšanā, nevis būvniecībā.
"Tehniski līdz šim brīdim K. Zāles laukums jau varēja tikt atvērts satiksmei, ja korekti, pareizi un adekvāti būtu situācijas menedžments," uzskata SIA "CTB holding" juridiskā departamenta direktors Mārtiņš Brokāns.
Būvfirma apšauba arī mērījumu precizitāti, jo tie esot atšķīrušies.
"Ekspertīzes laikā "CTB" pārstāvjiem tika liegta atrašanās pie šīs būvbedres, šīs vietas, kur tika ņemti paraugi. Tas bija, maigi sakot, diezgan dīvaini," piebilda Mārtiņš Brokāns.
Par to, cik varētu izmaksāt ielas defekta remonts, ne pašvaldība, ne būvnieks vēl nezina, jo neesot izstrādāta tāme.
Eiropas fondu finansējums laukuma pārbūvei ir 2,9 miljoni eiro, bet brāķa savlaicīgas nenovēršanas gadījumā var tikt zaudēta daļa no tā. Cik, tas šobrīd nav zināms.
"Cēloņus, kas ir atbildīgs, nosaka abu divu būvekspertīžu rezultāti, un tātad arī vai nu tā ir apdrošināšana, vai tā ir piedziņa," pauda Didzis Jēriņš.
TV Kurzeme uzrunāja arī ekspertīzes veicēju SIA "Ceļu inženieri," bet viņi komentēt rezultātus atteicās. Arī projekta izstrādātājs SIA "ViaFuture" neatsaucās intervijai.
Toties aptaujātie iedzīvotāji par ilgstoši slēgto brauktuves posmu ir neapmierināti.
"Ļoti slikti! Pārējās vietas jau ir sataisītas. Tad, kur ir intensīva satiksme, mašīnas braukā, tur neko netaisa," sacīja liepājnieks Arturs.
"Nolaidība. Es pat domāju, ka vai nav variants, ka roka roku mazgā," sprieda priekulnieks Viesturs.
Kritēriji, lai nezaudētu Eiropas fondu līdzekļus, ir vairāki, tajā skaitā būvniecības termiņš, kas ir līdz 1. jūnijam.
Ja tomēr līdzfinansējums tiks zaudēts, vietvarai nauda būs jāatrod pašvaldības budžetā. Liepājas dome par saviem līdzekļiem apņēmusies veikt darbus, lai laukumu satiksmei atvērtu jūnijā un pēc tam summu piedzītu no atbildīgā.