Dzelzceļa līnijas Rīga–Bolderāja vēsture ir ļoti sena. Tā atklāta vēl 19. gadsimtā. Taču pasažieru satiksme šeit nav notikusi jau 65 gadus. Par ideju, ka pasažieru satiksmi tomēr vajadzētu atjaunot, sāka runāt 2019. gadā, tolaik pirmos vilcienus solot palaist 2022. gadā. Taču tam sekojusi aizkavēšanās grafikos.
"Mēs esam ļoti neapmierināti, ka šis projekts ir tā ievilcies. Bet nu... mēs visi zinām, ka tas ir cieši saistīts arī ar to, kā pārējie peronu projekti virzās," pauda Satiksmes ministrijas (SM) Dzelzceļa departamenta direktors Patriks Markēvičs.
"Latvijas dzelzceļš" pasažieru kustībai vajadzīgos uzlabojumus plāno pabeigt nākamajā gadā. Tas ietver arī divu jaunu pieturu izbūvi: Iļģuciemā un Bolderājā.
Tieši 2025. gada otrā puse – laiks, kad pabeigs šīs pieturas – arī tiek prognozēts kā tas, kad maršruts varētu tikt atklāts pasažieriem.
"Cilvēki arī no Bolderājas – viņi ir tikpat svarīgi Rīgas iedzīvotāji kā centra iedzīvotāji vai vēl kādi citi iedzīvotāji. Viņiem būtu jādod iespējas nokļūt ne tikai Rīgas centrā, bet tad arī ar savienotajiem reisiem nokļūt tur, kur viņiem ir vajadzība," norādīja Markēvičs.
Ņemot vērā, ka izgāzies pirmais mēģinājums aizstāt esošos dīzeļa vilcienus ar bateriju vilciena sastāviem, uz Bolderāju sākotnēji kursēs tieši vecie dīzeļi. Plānots, ka vilciens kursēs tikai intensīvās satiksmes stundās: no rītiem un vakaros.
"Kopā dienā būtu astoņi reisi katrā virzienā. Tas ir tas laiks, kad vilcienam ir lielākās iespējas konkurēt ar ielām, kur ir sastrēgumi," skaidroja "Autotransporta direkcijas" eksperts dzelzceļa pārvadājumu jautājumos Viesturs Krūmiņliepa.
Pašlaik vēl nav zināms, cik ilgs varētu būt brauciens no Rīgas līdz Bolderājai, norādīja direkcijā. Paralēli jauno pieturvietu izbūvei "Latvijas dzelzceļš" šo sliežu posmu paredzējis arī elektrificēt.
"Plānots, ka līdz 2026. gada janvāra beigām tiek izbūvēts arī elektrokontakttīkls, kas nozīmē, ka šajā līnijā no Zasulauka līdz Bolderājai ir iespēja kursēt arī elektrovilcieniem," atzina "Latvijas dzelzceļa" preses sekretāre Agnese Līcīte.
Pagaidām atbildīgie nezina arī to, cik varētu maksāt brauciena biļete. Dzelzceļa nozare gan uzstāj, ka būtu jāpanāk vienošanās par cenu salāgošanu ar Rīgas sabiedrisko transportu, lai cilvēkiem pārsēšanos no ierastā autobusa sliežu transportā padarītu maksimāli ērtu.