Panorāma

Atšķirīgi viedokļi par valodas zināšanu prasībām

Panorāma

Skolēnu datorprasmes kopumā labas, bet ir uz ko tiekties

Nepārtraukto līniju nepārkāpj, ātrumu gan!

Steigas cena – 80 eiro un soda punkti. Ko atklāj dronu reids uz Liepājas šosejas

Pēc asiņainajām avārijām uz Liepājas šosejas, kur pēdējā notika pirms nedēļas, šo satiksmes maģistrāli policija sola kontrolēt pastiprināti gan no zemes, gan no gaisa. Un tieši no drona vislabāk redzams, ka tieši pārāk tuvu viens otram braucošie kravas auto veicina bīstamus apdzīšanas manevrus. Tādēļ likuma sargi atgādina arī lēnajiem braucējiem, ka visiem jāturas vienā plūsmā.

Kādam autobraucējam steigas cena – 80 eiro soda nauda. Soda punkti paliek Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) ziņā.

Ātruma pārsniegšana joprojām ir galvenais pārkāpums arī uz Liepājas šosejas. Bet ne tikai. Bieži braucēji izvēlas apdzīt priekšā braucošos, pārkāpjot nepārtraukto līniju. Bīstami sev un citiem.

Drons laižas pie čaļiem. Tāpēc viņi ir trīs uz zemes un viens – gaisā. Savā ziņā arī drons kļuvis par  Dienvidkurzemes iecirkņa Reaģēšanas nodaļas darbinieku.

"Liepājas šoseja kļūst aizvien blīvāka, un satiksme vairāk attīstās. Šoseja ir tik plata, cik ir, un mēs vēršam nopietnu uzmanību uz to, lai neapdzen vietās, kur nav atļauts. Tas rada papildu bīstamību. Bijušas tik smagas sadursmes tieši šogad," stāsta Valsts policijas Dienvidkurzemes iecirkņa Reaģēšanas nodaļas galvenais inspektors Mārtiņš Brižs.

"Ne par velti tā nepārtrauktā līnija tur uzzīmēta. Tā ir uzzīmēta, jo posms ir ar līkumu, nepārskatāms un bīstams. (..) Ļoti noslogots," piebilst Valsts policijas Dienvidkurzemes iecirkņa Reaģēšanas nodaļas galvenais inspektors Jānis Liepa.

Īstas nāves lamatas veidojas arī brīdī, kad, uzsākot apdzīšanu, izrādās – starp kravas automašīnām nav ceļu satiksmes noteikumos noteiktās distances un vadītājam vienkārši nav iespējas atkal ieņemt savu joslu. Arī šīs situācijas policija sola uzraudzīt.

"Kad smago auto vadītāji brauc kolonnā un neievēro distanci. Un ātrums ir mazāks nekā atļautais, un rodas bīstamas situācijas. Izbrauc pretējā joslā un nevar apdzīt, nav distances. Tam mēs pievēršam pastiprinātu uzmanību," atzīst Brižs.

Arī autovadītāji novērojuši, ka apdzīšanas manevri šeit ir īpaši bīstami. "Liekas, ka [šoseja] pārāk noslogota. Līdz Dobelei vēl ok, bet pēc tam – sarežģīti apdzīt. Daudz avāriju," teic autovadītājs Raimonds.

Ceļu satiksmes negadījumu skaitu mazina arī vidējā braukšanas ātruma kontrole. Tieši tādēļ vēl vairākos šīs šosejas posmos tuvākajā laikā uzstādīs vidējā braukšanas ātruma kontroles radarus.

Šī gada melno statistiku vairs nevar izdzēst. Taču reaģēšanas nodaļas darbinieki sola darīt visu iespējamo, lai traģēdijas novērstu turpmāk. Autovadītājiem jārēķinās, ka dažādas pārbaudes uz Liepājas šosejas būs aizvien biežāk.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti