Valdībā otrdien, 12. novembrī, apstiprinātie noteikumi Kohēzijas fonda finansējuma piesaistei satiksmes dalībnieku drošības un vides piekļūstamības uzlabošanai paredz, ka finansējumu saņems un pasākumu īstenos VSIA "Latvijas Valsts ceļi" (LVC).
"Uz Latvijas ceļiem joprojām mirst teju četrreiz vairāk cilvēku nekā Zviedrijā. Katra zaudētā dzīvība uz ceļa ir traģēdija, un bieži vien tā ir novēršama traģēdija,"
akcentēja satiksmes ministrs Kaspars Briškens ("Progresīvie").
Paredzēts, ka LVC līdz 2029. gada beigām vismaz 10 objektos ir jāuzlabo satiksmes dalībnieku, tostarp mazaizsargāto satiksmes dalībnieku, drošība un vides piekļūstamība.
Šobrīd ir identificētas TEN-T autoceļu tīklā esošas vietas, kur ir jāizveido divlīmeņu gājēju un velosipēdu šķērsojumi, kā arī jāizbūvē divlīmeņu satiksmes pārvadi un rotācijas apļi, jāuzlabo sabiedriskā transporta pieturvietas un aprīkojums.
Satiksmes ministrija norāda, ka viens no efektīvākajiem satiksmes drošības uzlabošanas pasākumiem uz autoceļiem ar augstu intensitāti, tajā skaitā TEN-T autoceļu tīklā, ir vienlīmeņa ceļa mezglu pārbūve par divlīmeņu, rotācijas apļu izbūve un vienlīmeņa mazaizsargāto satiksmes dalībnieku autoceļu šķērsojumu pārbūve par divlīmeņu šķērsojumiem.
Izveidojot TEN-T autoceļu tīklam atbilstošus risinājumus, tiek uzlabota satiksmes drošība, palielināta arī ceļu caurlaides spēja un kopumā veicināta satiksmes kvalitāte, uzsver ministrija.