Ir daudz satiksmes negadījumu, kurus izraisījuši tieši elektroskrejriteņu vadītāji. Ar šādu pamatojumu plānots, ka no 2025. gada arī elektroskrejriteņiem būs nepieciešama OCTA. Līdz šim skrejriteņu īpašnieki to varēja izvēlēties brīvprātīgi.
Saeimas Budžeta un finanšu komisijas priekšsēdētājs Jānis Reirs (Jaunā Vienotība) norādīja, ka iecere atbalstīta, jo tās ieviešana ļautu cietušajiem iegūt kompensāciju, un viņiem nebūtu pašiem jāmaksā par citu cilvēku nodarītu kaitējumu.
Skrejriteņu nomas pakalpojumu sniedzēju uzņēmums "Bolt" Latvijas Televīzijai rakstiski atbildēja, ka jau kopš pakalpojuma ieviešanas visi skūteri ir apdrošināti, un tas ir iekļauts arī nomas maksā.
"Tas ir efektīvs un praksē pierādīts veids, kā pasargāt ne vien skrejriteņa vadītāju, bet arī citus satiksmes dalībniekus vai viņu īpašumu, ja skrejritenis tos kādā veidā ir negatīvi ietekmējis. Plānojam ar atbildīgajām iestādēm apspriest Saeimas komisijas lēmuma iespējamo ietekmi uz "Bolt" skrejriteņu darbību," paziņoja uzņēmumā.
Savukārt citā nomas uzņēmumā "Tuul" uzsver, ka joprojām ir daudz neskaidrā.
"OCTA pēc būtības paredzēta, lai segtu zaudējumus trešajām pusēm, bet lielākā daļa negadījumu ir vienas personas negadījumi, uz ko OCTA vispār neattiecas," norādīja "Tuul" operatoru vadītājs Raivis Ozoliņš. "Lielākā daļa no negadījumiem ir veikti, pārkāpjot ceļu satiksmes noteikumus, braucot divatā un braucot dzērumā – tie ir policijas dati. Tā kā nav skaidrs, kā tiks piemērotas cenas, tad šobrīd ir pāragri izteikt minējumus, kā tas ietekmēs nomas izmaksas."
Kopš 2024. gada elektroskrejriteņi ir arī obligāti jāreģistrē.
Pašlaik gan precīzi nav zināms, cik daudz elektroskrejriteņu īpašniekiem OCTA varētu izmaksāt, bet provizoriski tas varētu būt līdz 50 eiro gadā. Vismaz sākumā.
"Daudz kas būs atkarīgs no tā, kā braucējs ir braucis līdz šim," prognozēja Latvijas Apdrošinātāju asociācijas prezidents Jānis Abāšins. "Apdrošinātāji, skaidrs, no sākuma mēģinās noteikt tās cenas tādas – uz tausti. Attiecīgi [tālāk] tad tā vēsture jau būs izveidojusies. [Ja] apdrošinātājs redz, ka braucējs ir īpaši "pozitīvs", tad skaidrs, ka cena tādiem braucējiem noteikti kāps."
Grozījumos arī paredzēts palielināt zaudējumu atlīdzību limitus. Par to gan vēl galīgajā lasījumā jālemj Saeimai.