Dienas ziņas

Psihiskās veselības dienā NPVC stāda tulpes

Dienas ziņas

Zīmju valodā. Dienas ziņas

Latvija plāno lielu kravu pārvadājumus ar droniem

Latvija plāno ar droniem īstenot lielu kravu pārvadājumus

Jau pēc dažiem gadiem Latvijā varētu sākties lielu kravu pārvadājumi ar bezpilota lidaparātiem. Tas varētu samazināt pārvadājumu izmaksas, paātrināt piegāžu laiku un uzlabot loģistikas efektivitāti. Lai to īstenotu, pašlaik notiek sagatavošanās, lai nākamgad varētu veikt pirmos testa lidojumus maršrutā Palanga–Liepāja–Palanga. 

ĪSUMĀ:

  • "Latvijas Gaisa satiksme" kopā ar Lietuvas kolēģiem gatavojas testa lidojumiem. 
  • Testa lidojumus maršrutā Palanga–Liepāja–Palanga paredzēts nākamā gada augustā.
  • Liepājas lidosta un Latvijas gaisa telpa esot gatava šādu lidaparātu uzņemšanai.
  • Ministrijas Aviācijas departamenta direktors: Droni aviācijā var stimulēt reģionālo lidostu attīstību.

VAS "Latvijas Gaisa satiksme" šobrīd starptautiska privātā un publiskā sektora partnerības projekta "OperA" ietvaros kopīgi ar kolēģiem no Lietuvas īsteno sagatavošanās darbus un maršruta plānošanu, lai jau nākamā gada vasarā varētu veikt pirmos kravu pārvadājumu testa lidojumus no Palangas uz Liepāju un atpakaļ.

"Latvijas Gaisa satiksmes" bezpilota gaisa kuģu speciālists Oļegs Suglobovs sacīja: "Projekta ietvaros bija nepieciešams demonstrēt bezpilota lidojumu starp divām valstīm, lai būtu iespējams demonstrēt lidojumu dažādās vidēs."

Liepājas lidosta jau šobrīd esot gatava šādu lidaparātu uzņemšanai, un tas, ka, attīstoties dronu aviācijai, komersanti sāks būvēt Liepājas lidostā noliktavas un kravu apstrādes centrus, esot tikai laika jautājums. 

Liepājas lidosta.
Liepājas lidosta.

SIA "Aviasabiedrība Liepāja" valdes loceklis Agris Sprūde norādīja: "Mūsu gaisa telpa ir gatava šādiem lidojumiem – ne tikai ražotājs ir uzražojis tādu gaisa kuģi, kas to spēj izdarīt, bet gaisa telpas pārvaldnieki spēj salāgot to ar esošo infrastruktūru."

Savukārt Satiksmes ministrijas (SM) Aviācijas departamenta direktors Artūrs Kokars norādīja, ka dronu izmantošana aviācijā var stimulēt reģionālo lidostu attīstību.

"Jo šie pakalpojumi ir ar krietni zemākām izmaksām, tiem ir augstāka konkurētspēja un arī liela mobilitāte," paskaidroja Kokars.

Testa lidojumiem paredzēts izmantot drona modeli, kura spārnu vēziens ir aptuveni 13 metri, garums –12 metri, augstums – 3 metri, maksimālā pacelšanās masa – 1,7 tonnas, un tie spēj pārvadāt līdz 460 kilogramus smagu kravu. 

Maršruts vēl tiek precizēts, jo jāņem vērā dažādi riski un apstākļi – piemēram, lai izvairītos no vietām, kur lidojumi dažādu iemeslu dēļ nav atļauti. Lidojumu augstums būs virs 600 metriem.

Liepājas lidosta.
Liepājas lidosta.

SM Aviācijas departamenta direktors atzīmēja: "Šāda veida lidojumi varētu attīstīties Latvijas iekšzemē vai pārrobežu lidojumi, vai pat lidojumi pāri Baltijas jūrai. Ja mēs spējam no pārvadājumu komponentes izņemt ārā kaut vai pilotu atalgojumu izmaksas, tad šis pārvadājumu segments kļūst arī komerciāli pamatots."

Testa lidojumus maršrutā Palanga–Liepāja–Palanga paredzēts veikt nākamgad augustā, un pēc to rezultātu izvērtēšanas projektā iesaistītās puses varēs spriest, vai nepieciešami vēl kādi tehniskā nodrošinājuma uzlabojumi, vai arī jau uzreiz varēs ķerties pie regulāru pārvadājumu grafiku izstrādes.  

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti