Pēc aizsargbarjeras uzstādīšanas bez piebrauktuves palikušie īpašnieki vērsās pie "Latvijas Valsts ceļiem", kuri skaidroja, ka jāveido projekts un jauna piebrauktuve no nekustamā īpašuma "Austrumi" nobrauktuves.
Bet "īpašniece ir kategoriski pret to, ka es tur veidoju nobrauktuvi, [..] es fiziski netieku klāt savam īpašumam," stāstīja īpašnieks Valdis Pīterāns.
"Rezultātā nekustamajā īpašumā es ne tikai nevaru neko uztaisīt, bet pat lāgā apsaimniekot nevaru. Tai skaitā ne Daugavas krastu sakopt, ne pie tā piekļūt ar tehniku, lai zāli nopļautu," viņš piebilda.
"Latvijas Valsts ceļi" skaidroja, ka vēsturiskā nobrauktuve ir likvidēta, jo šajā Daugavpils šosejas (A6) posmā ir divas braukšanas joslas ar intensīvu satiksmi un "jauna pieslēguma izveide šajā situācijā ir pretrunā ar satiksmes drošības principiem un apdraudēs visus ceļa lietotājus".
Savukārt vēsturiskā nobrauktuve valsts autoceļu ceļu pievienojumu reģistrā saskaņā ar valdības noteikumiem nav reģistrēta un nav uzskatāma par oficiālu piekļuvi nekustamajam īpašumam.
"Latvijas Valsts ceļi" norāda, ka blakus esošais 3. kategorijas ceļa pievienojums, kas ved uz nekustamo īpašumu "Austrumi", ir paredzēts piekļuvei līdz 3 viensētām vai viendzīvokļu mājām un piekļuve ir jāveido no šī ceļa saskaņā ar iepriekš saskaņotā būvprojekta risinājumiem.
Diemžēl problēma rodas, jo kaimiņš nepiekrīt izveidot pieslēgumu. Bet, ja īpašnieki nevar vienoties, iespējams ierosināt ceļa servitūta izveidošanu.
Lai izveidotu piebraucamo ceļu, īpašniekiem ir vērts vērsties pašvaldībā, balstoties uz Civillikumā noteikto kārtību, kas risina šādus gadījumus, proti, ir "Noteikumi par pašvaldības teritorijas attīstības plānošanas dokumentiem", nosakot teritorijas izmantošanai atbilstošu satiksmes infrastruktūras izvietojumu. Jo skaidrs, ka katram īpašumam ir jānodrošina piekļuve, tāpēc risinājumam jābūt.