RAKUS Neatliekamās medicīnas un pacientu uzņemšanas klīnika ir slimnīcas galvenie vārti. Atvesto pacientu skaits pēdējā laikā dramatiski pieaug. Ir brīži, kad neatliekamās palīdzības ārsts aprūpē vairāk nekā 40 pacientus, bet māsai reizē jārūpējas par 15. Pēc īpaši smagām dežūrām ne vienam vien piezogas doma – vai man to vispār vajag?
RAKUS neatliekamās palīdzības ārste Sandra Seimane atzina, ka dažreiz pēc smagas dežūras esot sajūta, ka darbs ir jāmaina, jo slodze mēdz būt ļoti liela.
Kā atbalstīt un motivēt personālu? Viena no atbildēm rodama īpašā kastē.
Katru dienu jebkurš strādājošais var uzrakstīt labus vārdus kādam kolēģim. Slimnīcas administrācija šo akciju rīkoja Ziemassvētku laikā, bet Uzņemšanas klīnika to pārņēmusi arī ikdienā,
pastāstīja RAKUS Neatliekamās medicīnas klīnikas vadītāja vietnieks Genādijs Ričards Rusanovs.
"Mēs izdomājām šo akciju pārņemt un turpināt mūsu klīnikas ietvaros ar skaistām kartītēm. Lai kolēģi pēc smagas dežūras, pēc 200 pacientiem diennaktī, varētu viens otru uzmundrināt un pateikt paldies, un uzturēt garastāvokli pozitīvu!"
Atsaucība ir liela. Lai gan dežūra tikko sākusies, kastītē jau redzams lērums kartīšu. Kolēģi saka paldies par palīdzību, par atbalstu darbā.
"Man saka paldies par smaidu un pozitīvo garastāvokli," atklāja Rusanovs.
"Zināt, mūsu darbā arī vienos naktī, kad tu vari paņemt pauzīti, tu vari izstāstīt otram kādu joku. Tas ir tik daudz! Tas ir ļoti no svara. "Paldies" un cieņas izrādīšana – mazām lietām ir ļoti liela ietekme."
Tieši šajās kartītēs izlasāms, ka tas, kas kādam šķiet pašsaprotami, citam nozīmē ļoti daudz. Piemēram, klīnikas vadītājs saņēmis paldies par to, cik nozīmīga kādam mediķim dežūras laikā bijusi viņa pienestā krūze ar kafiju.