Jauniešiem ir idejas saviem uzņēmumiem, bet trūkst iedvesmas un atbalsta to uzsākšanai. Tā bija konferencē uzrunāto skolēnu galvenā atziņa.
Megija, konferences dalībniece: "Ja vispār pats grib attīstīt savu uzņēmumu, būtu jāsāk domāt jau tagad, nevis pēc kādiem pieciem gadiem. Jo jāsāk saprast, kas vispār ir uzņēmējdarbība, kas ir uzņēmums, vai vajag palīdzību, savu komandu."
Jauniešus uzrunāja vairāki veiksmīgi Latvijas uzņēmēji un radošās personības, lai mudinātu viņus uzdrīkstēties darīt vairāk, lai sasniegtu iecerēto. Piemēram, ar savu pieredzi iepazīstināja Mārtiņš Beņķītis, kura uzņēmums "Gravity Team" apgroza 1% visas pasaules kriptovalūtas.
"Nav svarīgi, kāds tu esi vai no kurienes tu nāc, vai tu esi bagāts vai nabags, puika, meitene, gudrs vai ne pārāk gudrs. Galvenais ir enerģija, pārliecība, mērķtiecība, vienkārši – iešana uz priekšu, nekad nepadoties," sacīja Beņķītis.
Lielākā daļa uzrunāto jauniešu uzņēmējdarbību mācās skolā un vēlas ar to saistīt savu nākotni. Pagaidām idejas attīstītas skolēnu mācību uzņēmumu līmenī.
Patrīcija, konferences dalībniece: "Mums ir ideja, kas būs, kā lai saka, ziepes, bet viņas būs dziedējošas. Pieņemsim, lavandas – vieglāk aizmigt, vai kaut ko tamlīdzīgu."
Linda: "Mums ir pašlaik izveidots skolēnu mācību uzņēmums "LimeLight", kas ražo aromātiskās sveces, kuras izskatās kā leduskafija vai kāds cits ledus dzēriens."
No šodienas konferences skolēni gaidīja motivāciju jaunām uzņēmējdarbības idejām un padomus, kā soli pa solim iet uz priekšu.
Teodors, konferences dalībnieks: "Kā, piemēram, uzsākt biznesu, kā to paturēt un ko darīt ar finansēm."
Pārtraukumā jaunieši stāvēja garās rindās pie augstskolu un uzņēmumu stendiem. Garākas rindas šķietami veidojās pie uzņēmumu punktiem, jo tie piedāvāja aktīvu nodarbošanos.
Bet arī atsevišķas augstskolas pulcēja daudz interesentu.
Mareks: "Parunājām ar pāris augstskolām, augstskolu pārstāvjiem, un es uzzināju, kas man varētu interesēt pēc vidusskolas pabeigšanas."
Konferences rīkotāji uzsvēra, ka pasākums sevi attaisno tajā brīdī, kad cilvēki no auditorijas rindām pāris gadu laikā nonāk uz skatuves un iedvesmo nākamos jaunos uzņēmējus.