Rīta Panorāma

Bērni sacenšas un apgūst iemaņas braukšanā ar velosipēdu

Rīta Panorāma

Intervija ar sarunu festivāla "Lampa" direktori Ievu Moricu

Intervija ar LPS padomnieci izglītības un kultūras jautājumos Ināru Dunduri

Pašvaldības par IZM skolu tīkla reformas darba grupu: «demokrātijas imitācija»

Pašvaldības iebilst pret Izglītības ministrijas iecerēto skolu tīkla reformu, kas lemšanu par 7.–12. klašu posmu skolu atrašanās vietu nodotu valsts rokās un būtiski samazinātu skolu skaitu, un Latvijas Pašvaldību savienības padomniece izglītības un kultūras jautājumos Ināra Dundure ministrijas darba grupu par skolu tīklu nodēvēja par "demokrātijas imitāciju".

Dundure LTV raidījumā "Rīta panorāma" klāstīja, ka IZM vēlas salauzt esošo sistēmu, sadalot skolas pēc posmiem no 1. līdz 6. klasei un no 7. līdz 12. klasei, "neņemot vērā izglītības iestāžu kvalitāti, nerunājot par to, ka līdz 12% bērnu vajadzīga atbalsta sistēma".

"Darba grupa bija demokrātijas imitācija", kur pašvaldību priekšlikumus neņēma vēra, apgalvoja Dundure.

Viņa norādīja, ka, valstij lemjot par skolu atrašanās vietu, pašvaldības nevarēs plānot izglītības tīkla attīstību, kā modernizēt skolas, kur investēt.

Dundure gan piekrita, ka skolās nevar būt apvienotas klases dažāda vecuma bērniem pamatpriekšmetos, tādas ir "iespējamas mūzikā, mākslā, mājturībā, bet ne matemātikā vai citos priekšmetos", tomēr vietvaru ieskatā pamatskola būtu dzīvotspējīga ar 80 skolēniem, ideālā gadījumā – ar 90.  

Savukārt IZM piedāvājums paredz noteikt obligātu minimālo skolēnu skaitu 7.–9. klašu posmā atkarībā no skolēnu blīvuma pašvaldībā – 30, 60 vai 120 skolēni.

Dundure savukārt apgalvoja, ka arī skolā ar 80 skolēniem ir iespējams skolotājiem nodrošināt pilnas slodzes darbu, jo skolotāji var mācīt vairākus priekšmetus.

KONTEKSTS:

IZM piedāvā noteikt jaunus klašu lieluma kritērijus, kas 1.–6. klasei būtu rekomendējoši un pašvaldības varētu uzturēt arī mazākas skolas, taču 7.–12. klašu posma skolām kritēriji būtu obligāti un par skolu atrašanās vietām lemtu valsts. Klašu lielums būtu atkarīgs no tā, kurā no trim grupām ir pašvaldība – pašvaldībās ar mazāku skolēnu blīvumu klases būtu mazākas, citur – lielākas.

IZM jau ilgstoši cenšas panākt skolu tīkla reorganizāciju, lai no ietaupītās naudas varētu palielināt skolotāju algas.

Iespēju valstij pārņemt skolu tīklu pieļāva bijušais izglītības ministrs Kārlis Šadurskis ("Jaunā Vienotība"), arī bijusī izglītības un zinātnes ministre Ilga Šuplinska pirms dažiem gadiem pieļāva iespēju, ka valsts savā pārziņā no pašvaldībām varētu pārņemt vidusskolas.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti