Virza ieceri ieviest OCTA arī elektroskrejriteņiem; cenu prognozē no 24 līdz 50 eiro gadā

Civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana (OCTA) būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, paredz Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas atbalstītās likuma izmaiņas, paziņojumā medijiem informēja Saeimas Preses dienests.

Apdrošināšanu skrejriteņiem plāno ieviest, jo arī ar tiem izraisītajos negadījumos personām radītie zaudējumi var būt salīdzinoši smagi.

No šī gada 1. aprīļa elektroskrejriteņu reģistrācija Ceļu satiksmes drošības direkcijā ir obligāta, un plānots, ka pienākums tos apdrošināt stāsies spēkā ar nākamā gada 1. janvāri.

Prognozēts, ka elektroskrejriteņiem OCTA polise, līdzīgi kā patlaban mopēdiem, varētu izmaksāt no 24 līdz 50 eiro gadā. 

Ar grozījumiem paredzēts arī palielināt zaudējumu atlīdzību limitus. Par personai negadījumā nodarīto zaudējumu līdzšinējo 5,2 miljonu eiro vietā atlīdzību varēs izmaksāt līdz 6,45 miljoniem eiro neatkarīgi no cietušo personu skaita. Savukārt par kaitējumu mantai limits no līdzšinējiem 1,05 miljoniem eiro plānots 1,3 miljonu eiro apmērā neatkarīgi no trešo personu skaita.  

Vēl ar likumprojektu plānots garantēt ātru un pilnīgu kompensāciju cietušajiem gadījumā, ja par negadījumu atbildīgā transportlīdzekļa apdrošinātājam ir pasludināts maksātnespējas process vai uzsākta likvidācija. Paredzēts, ka zaudējumus segs no Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas garantijas fonda, ja maksātnespējas process vai likvidācija būs uzsākta Latvijā reģistrētai apdrošināšanas sabiedrībai vai arī Eiropas Ekonomikas zonas valstī reģistrētai apdrošināšanas sabiedrībai un zaudējumi būs nodarīti Latvijas rezidentam.

Lai izmaiņas stātos spēkā, likumprojekts galīgajā lasījumā vēl jāskata Saeimas sēdē.  

Kā tas varētu ietekmēt arī šo pakalpojumu nodrošinātājus?

"Bolt" rakstiski atbildēja, ka jau no pakalpojuma ieviešanas visi skūteri ir apdrošināti un tas klientiem ir iekļauts arī nomas maksā.

"Tas ir efektīvs un praksē pierādīts veids, kā pasargāt ne vien skrejriteņa vadītāju, bet arī citus satiksmes dalībniekus vai viņu īpašumu, ja skrejritenis tos kaut kādā veidā ir negatīvi ietekmējis. Plānojam ar atbildīgajām iestādēm apspriest Saeimas komisijas lēmuma iespējamo ietekmi uz "Bolt" skrejriteņu darbību," norādīja uzņēmumā.

Savukārt "Tuul" uzsvēra, ka joprojām ir daudz neskaidrību.

"Pēc būtības paredzēts, lai segtu zaudējumus trešajām pusēm, bet lielākā daļa negadījumu ir vienas personas negadījumi, uz ko OCTA vispār neattiecas. Lielākā daļa no negadījumiem ir, pārkāpjot ceļu satiksmes noteikumus, braucot divatā un braucot dzērumā – tie ir policijas dati.

Tā kā nav skaidrs, kā tiks piemērotas cenas, tad šobrīd ir pāragri izteikt minējumus, kā tas ietekmēs nomas izmaksas," sacīja "Tuul" operatoru vadītājs Raivis Ozoliņš.

Latvijas Apdrošinātāju asociācijas prezidents Jānis Abāšins sprieda, ka "daudz kas būs atkarīgs no tā, kā braucējs ir braucis līdz šim. Tā vēsture jau būtībā, tā braukšanas vēsture, jau nav. Apdrošinātāji, skaidrs no sākuma mēģinās noteikt tās cenas tādas – uz tausti. Bet tad, kad tā vēsture jau būs izveidojusies... Apdrošinātājs redz, ka braucējs ir īpaši "pozitīvs", tad skaidrs, ka tā cena tādiem braucējiem noteikti kāps."

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti