Rīgā ar speciālām joslām un citiem risinājumiem cer uzlabot sabiedriskā transporta kustību

Rīgā sabiedriskā transporta joslas autobusu un trolejbusu satiksmi spēj uzlabot līdz pat 30 minūtēm. Lai rīdzinieki un pilsētas viesi vēlamajā vietā nokļūtu laikā, pašvaldība plāno ierīkot vēl vairāk sabiedriskā transporta joslu. Rīgā sabiedriskā transporta kustību cer uzlabot ar vēl dažādiem risinājumiem.

Rīgā ar speciālām joslām un citiem risinājumiem cer uzlabot sabiedriskā transporta kustību
00:00 / 03:16
Lejuplādēt

Dažādi risinājumi sabiedriskā transporta kustības uzlabošanai

Pirms nepilnas nedēļas intensīvajā Augusta Deglava ielā virzienā uz centru parādījās sabiedriskā transporta josla, kas vismaz divu kilometru garumā stiepjas no Ilūkstes ielas līdz Augšielai. Rīgas domē norādīja, ka tā ir pagaidu josla, kas būs spēkā līdz augusta beigām. Tas nozīmē, ka daudziem spēkratiem šajā posmā ir palikusi tikai viena josla. 

Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Jānis Vaivods skaidroja: "Gan Austrumu maģistrāles, gan Daugavas stadiona piegulošās teritorijas būvdarbu rezultātā šobrīd ir būtiski satiksmes sablīvējumi Augusta Deglava ielā. Arī sabiedriskais transports vairāk nekā 20 līdz 30 minūtes katru dienu kavēja savus reisus. Attiecīgi pieņemts lēmums vismaz uz būvdarbu laiku izveidot šādu sabiedriskā transporta joslu. Monitorēsim datus un skatīsimies, varbūt pēc būvdarbiem ieviest to pastāvīgi."

Skaitot iepriekšminēto, galvaspilsētā sabiedriskā transporta joslu tagad ir vairāk nekā 20 kilometru garumā. Vēl 6 kilometru garumā sabiedriskajam transportam prioritāte nodrošināta ar ceļa zīmēm.

Tā, piemēram, ir Avotu, Bauskas un Stabu ielā. Vaivods norādīja, ka pilsētas autobusiem atsevišķu joslu paredzēts ierīkot Zolitūdes ielā un tāda, iespējams, varētu parādīties arī uz Vanšu tilta.

"Rīgas satiksmes" Maršruta tīkla un pārvadājumu daļas vadītājs Reinis Auziņš uzsvēra, ka sabiedriskā transporta joslas rada stabilitāti: "Pēdējā gada laikā būtiskākā ietekme bija, kad mēs no Biķernieku ielas sabiedrisko transportu varējām novirzīt uz Viļa Ģelbes ielu un tad uz Brīvības ielu, tādā veidā izvairoties no Struktoru ielas, kas jau izsenis ir zināma kā viena liela sastrēgumu iela rīta un pēcpusdienas pīķa laikā. Pateicoties tam, sabiedriskais transports ne tikai nekavē un brauc atbilstoši plānotajam laikam, bet mēs pat par vienu minūti samazinājām caurbraukšanas laiku."

Speciālists: Ar sabiedriskā transporta joslu izplatību autovadītājiem ir jāsamierinās

Ar sabiedriskā transporta joslu izplatību autovadītājiem ir jāsamierinās. Tā norādīja satiksmes speciālists un Latvijas Automoto biedrības prezidents Juris Zvirbulis, brīdinot, ka Rīgas centrā ar privāto transportlīdzekli iebraukt būs arvien grūtāk.

Zvirbulis sacīja: "Īstenībā tur nav ko iebilst. Protams, jāprasa, lai autovadītāji nebūtu aizmirsti. kaut vai tie paši apvedceļi tiek sakārtoti. Satiksmes drošība izvirzās ļoti prioritāri. Samazinās ātrums uz 30 kilometriem stundā. Es domāju, ka tas atkal ir laika jautājums [kad būs spēkā]. Cilvēkiem vienkārši ir jāpierod un jārēķinās ar to, ka tās sabiedriskā transporta joslas būs arvien vairāk, bet tad būs izvēles iespēja – vai nu stāvēt korķī 40 minūtes, vai ar sabiedrisko aizbraukt, iespējams, 20 minūtēs."

Lai uzlabotu sabiedriskā transporta kustību, pašvaldība izskata arī citus risinājumus, piemēram, Krišjāņa Barona ielā šogad ar speciāliem detektoriem paredzēts uzlabot tramvaja kursēšanu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti