Tas liecina, ka augustā lielākie kāpumi gan kopējā statistikas topā, gan apmeklējumā no mobilajām ierīcēm vērojami vietnēm salidzini.lv un andelemandele.lv. Tikmēr apmeklējumā no datoriem visvairāk pieaugusi portāla microsoft.com un lietotnes whatsapp.com auditorija.
Kopējā statistika
Kopējā statistikas topa vietnes augustā saglabājušās nemainīgas. Līdera pozīciju ieņem delfi.lv ar 753 300 lietotāju, kas ir par 47 000 mazāk nekā mēnesi iepriekš, tikmēr par 7000 mazāk lietotāju sasniegusi vietne inbox.lv ar 741 200 lietotāju. Tai seko portāls tvnet.lv ar 722 100 lietotāju un 19 500 lielu auditorijas sarukumu, bet par pozīciju augstāk, uz ceturto vietu, pavirzījies portāls lsm.lv, auditorijai augustā sarūkot par 4000 lietotāju (639 700 lietotāju). TOP 5 noslēdz vietne tv3.lv ar 622 900 lietotāju un 24 100 lielu auditorijas kritumu.
Ievērojamākie auditorijas kāpumi novērojami vietnei salidzini.lv, kura augustā sasniegusi par 22 200 vairāk lietotāju (306 800 lietotāju) un portālam andelemandele.lv, auditorijai pieaugot par 19 100 lietotāju – 214 700 lietotāju. Tikmēr lielākie auditorijas kritumi novērojami 1188.lv, sasniedzot par 60 700 mazāk lietotāju (508 400 lietotāju), vietnei bilesuparadize.lv ar 21 000 lielu auditorijas sarukumu (194 200 lietotāju), kā arī portālam liepajniekiem.lv, kas sasniedza par 20 000 mazāk lietotāju – 190 000 lietotāju.
Apmeklējums no mobilajām ierīcēm
Apmeklējumā no viedtālruņiem un planšetdatoriem, t.sk. lietojot vietnes mobilo aplikāciju, TOP 5 vietnes savas pozīcijas ir saglabājušas nemainīgas. Topa augšgalā ierindojies portāls delfi.lv ar 695 000 lietotāju, kas ir par 46 800 mazāk nekā mēnesi pirms. Ar 15 700 lielu auditorijas sarukumu tam seko portāls tvnet.lv, sasniedzot 684 100 lietotāju, taču trešo vietu ieņem tv3.lv ar 586 500 lietotāju, lietotāju skaitam sarūkot par 23 600.
Ar 558 900 lietotāju un 13 800 lielu auditorijas kritumu ceturto vietu ieņem portāls lsm.lv, bet pirmo piecinieku noslēdz portāls jauns.lv, sasniedzot 552 800 lietotāju – par 7000 mazāk nekā mēnesi iepriekš.
Arī apmeklējumā no mobilajām ierīcēm ievērojamākie auditorijas kāpumi manāmi vietnēm salidzini.lv un andelemandele.lv. Par 28 900 lietotāju pieaugusi vietnes salidzini.lv auditorija (194 100 lietotāju), savukārt par 20 800 palielinājies portāla andelemandele.lv apmeklētāju skaits, veidojot 153 600 lietotāju. Tikmēr ievērojamākie auditorijas sarukumi vērojami vietnei 1188.lv, kuru apmeklēja par 60 000 mazāk lietotāju (466 000 lietotāju), portālam liepajniekiem.lv ar 18 100 lielu auditorijas kritumu (153 200 lietotāji), kā arī portālam bilesuparadize.lv, kura auditorija augustā samazinājusies par 17 000 (149 100 lietotāji).
No mobilajām ierīcēm apmeklētāko vietņu topu augustā pameta portāls grani.lv, savukārt topam pievienojās portāls iauto.lv ar 134 500 lietotāju.
Apmeklējums no datoriem
Apmeklējumā no datoriem pirmais piecinieks ir saglabājies nemainīgs. Interneta meklētājprogrammu gigants Google turpina būt stabils līderis ar 935 700 lietotāju, kas ir par 700 lietotāju vairāk nekā jūlijā. Youtube.com ar 591 100 lietotāju un 30 100 lielu auditorijas kritumu ierindojas otrajā vietā, tikmēr facebook.com ar 523 600 lietotāju un 1000 lielu auditorijas sarukumu ieņem trešo vietu. Tam seko pašmāju inbox.lv, kuram auditorija augustā sarukusi par 4000 lietotāju (506 900 lietotāju), savukārt swedbank.lv sasniedz par 8000 vairāk lietotāju (392 200 lietotāju), ieņemot piekto vietu.
Ievērojamākie auditorijas pieaugumi novērojami lietotnei whatsapp.com un platformai microsoft.com. Whatsapp.com auditorija ir palielinājusies par 32 400 lietotāju (353 700 lietotāju), tikmēr microsoft.com auditorijas pieaugums sasniedzis 46 300 (230 300 lietotāju). Lielākie auditorijas kritumi manāmi sociālajam tīklam instagram.com, kurš sasniedza par 41 700 mazāk lietotāju (206 300 lietotāju) un portālam eparaksts.lv ar 31 200 lielu auditorijas sarukumu (171 800 lietotāju).
No datoriem apmeklētāko vietņu topu augustā pameta lmt.lv un vid.gov.lv, taču topā atgriezās aliexpress.com (192 900 lietotāju) un 220.lv (170 600 lietotāju).
Dati par mediju grupām
Mediju grupu topā uz līdera pozīciju pakāpusies TVNET grupa ar vietnēm tvnet.lv (t.sk. receptes.lv), spoki.lv un apollo.lv, kā arī statistiku par tvnet.lv, apollo.lv un rus.tvnet.lv aplikācijām, sasniedzot 836 500 lietotāju un 56% Latvijas interneta lietotāju – par 4000 mazāk nekā jūlijā.
Otrās vietas īpašnieks ir DELFI mediju grupa ar vietnēm delfi.lv, t.sk. calis.lv, vietni bilesuparadize.lv, Delfi TV, kā arī mobilo aplikāciju, kurai novērojams skaitliski lielākais auditorijas kritums, par 44 900 lietotājiem, sasniedzot 802 300 lietotāju un 54% Latvijas interneta lietotāju.
Tai seko Inbox mediju grupa ar vietnēm inbox.lv, pp.lv, xtv.lv, klab.lv, kā arī inbox.lv mobilo aplikāciju, augustā sasniedzot 751 200 lietotāju un 50% Latvijas interneta lietotāju, kas ir par 9000 lietotājiem mazāk nekā mēnesi iepriekš.
Par 24 100 lietotājiem sarukusi auditorija TV3 mediju grupai, kas aptver datus par tv3.lv, topradio.lv, play.tv3.lv video un starfm.lv straumēšanu, kā arī tv3play.lv aplikāciju, sasniedzot 622 900 lietotāju (42% Latvijas interneta lietotāju). Pirmo piecinieku noslēdz Rīgas Viļņi mediju grupa ar vietnēm jauns.lv, t.sk. otkrito.lv jeb rus.jauns.lv, rigasvilni.lv, zurnali.lv, kā arī jauns.lv straumēšanu, kuras auditorija augustā sarukusi par 5000 lietotāju, sasniedzot 590 000 lietotāju un 39% Latvijas interneta lietotāju.