Valsts autoceļu tīklā šogad būvdarbus plānots veikt 640 kilometros (km). Tas ir līdzīgi kā "vidēji normālos gados", taču mazāk nekā pēdējos divos gados, kad bija pieejama papildu nauda no "kovidfinansējuma" un naudas, kas paredzēta reģionālo ceļu atjaunošanai, pastāstīja Lazdovskis.
Pašlaik līgumi ir noslēgti vai arī iepirkums jau ir procesā aptuveni par 80% no šogad plānotajiem ceļu remontiem. LVC vadītājs pauda pārliecību, ka visos posmos, par kuriem ir vienošanās, darbi tiks pabeigti un sadārdzinājumi tur nav sagaidāmi.
Viņš gan atzina, ka vēlā valsts budžeta pieņemšana ietekmējusi ceļu remontu plānošanu, bet ne tādā mērā, lai tas būtu radījis riskus.
Lazdovskis arī pauda pārliecību, ka remontus pagūs veikt arī tajos objektos, kur iepirkums vēl tikai būs. Turklāt daļā gadījumu remonti plānoti uz diviem gadiem. "Tas ir ikgadīgs process, un šobrīd nav pamata satraukties," viņš piebilda.
Kopumā šogad galvenās prioritātes ir vietējie un reģionālie ceļi, jo pēdējos gados esot būtiski uzlabojies valsts galveno autoceļu stāvoklis. "Arī reģionālajos ceļos esam panākuši būtisku izrāvienu. Vidēji no 40% labā stāvoklī [esošajiem ceļiem] esam izrāvušies vairāk par 60%," sacīja Lazdovskis.
Savukārt "sāpju bērns" ir vietējās nozīmes ceļi, kas pārsvarā ir grants ceļi. Kopumā tie ir 12 000 kilometru, ko nebūs iespējams pilnībā noasfaltēt tuvākajā desmitgadē, atzina LVC vadītājs.
Taujāts par ceļu remontu kvalitāti, Lazdovskis sacīja, ka 2020. gadā nācās saskarties ar būtiskiem izaicinājumiem, taču kopš tā laika mainītas prasības un specifikācijas. Turklāt pašlaik vērojama augstākā konkurence iepirkumos – vidēji piesakās vairāk nekā četri pretendenti.