Rīgas centrā ar dzelzceļa līniju «Rail Baltica» saistītos būvdarbus cer pabeigt līdz septembra vidum

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada un 6 mēnešiem.

Rīgā Centrālās dzelzceļa stacijas un Centrāltirgus apkārtnē vērienīgos būvdarbus paredz pabeigt līdz septembra vidum. Galvaspilsētas centrā vairākās vietās pārveido krustojumus un ietves un izbūvē veloinfrastuktūru, tādējādi pielāgo vidi topošajam dzelzceļa projektam "Rail Baltica". Lai gan būvnieki saskaras ar dažādiem izaicinājumiem, visi darbi norit pēc plāna. 

Vērienīgos būvdarbus Rīgas centrālās stacijas un Centrāltirgus apkārtnē pabeigs līdz septembra vidum
00:00 / 03:08
Lejuplādēt

Būvdarbi rit atbilstoši grafikam

Rīgā pie dzelzceļa tilta, Ģenerāļa Radziņa krastmalā, Gogoļa ielā un citviet Centrālās stacijas apkārtnē plaši satiksmes ierobežojumi ir spēkā jau trešo mēnesi. Vidi nopietni pārveido, lai pēc vairākiem gadiem, kad būs īstenots dzelzceļa projekts "Rail Baltica", cilvēki stacijas tuvumā varētu ērti nokļūt līdz transportam.

Viens no redzamākajiem darbiem ir burta "Y" formā izveidotas betona konstrukcijas pie Daugavas, blakus autoostai. Tur top rampa velobraucējiem, kas tālāk varēs ērti nokļūt Maskavas ielā un citās ielās.

Ņemot vērā, ka šogad noslēdzas Eiropas fonda plānošanas periods, darbi ir jāpabeidz līdz gada beigām. Lai gan termiņi spiež, būvnieki par darba kvalitāti nešaubās.

"Šobrīd, protams, daudzās ielās kā Gogoļa, Puškina arī daļēji Turgeņeva ielā ir ierobežojumi. Tur posmi ir pat slēgti. Bez tā nevar iztikt, jo šo darbu intensitāte pieprasa to, lai darbi vienlaicīgi notiek ļoti daudzās frontēs. Tādēļ es domāju, ka visi, kas pārvietojas ar transportu, redzot mūsu būvlaukumu, droši vien saprot, ka tas viss ir vajadzīgs," sacīja pilnsabiedrības "RBBL" pārstāvis Armands Vēveris.

28 miljonus vērtos projektus Centrālās stacijas un Centrāltirgus apkārtnē paredz pabeigt līdz 15. septembrim.

Ar darba gaitu apmierināts ir par satiksmi un pilsētas attīstību atbildīgais vicemērs Vilnis Ķirsis ("Jaunā Vienotība"): "Šis projekts mums ir tā saucamais "projektē un būvē" pirmais projekts. Proti, gan projektēšana, gan būvēšana ir vienā iepirkumā un tā cena ir fiksēta. Tā mums būs vērtīga pieredze arī no šī aspekta. Vēl viens izaicinājums – šeit satiekas vairāki būvdarbi kopā. Viens projekts ir atkarīgs no otra. Īsta projekta pabeigtību varēs uzskatīt tikai tad, kad "Rail Baltica" būs pabeidzis savu projektu."

Lai Centrālās stacijas apkārtnē vidi padarītu vēl patīkamāku un ērtāku, pašvaldība plāno īstenot vēl 36 projektus, kas varētu izmaksāt līdz pat 200 miljoniem eiro. Taču, kad tos sāks īstenot, pagaidām nav zināms.

Būvdarbi turpinās plašā teritorijā

Būvdarbi norisinās plašā teritorijā, kas aptver Ģenerāļa Radziņa krastmalu no 13. janvāra līdz Jēzusbaznīcas ielai, kā arī Rīgas autoostai un Centrāltirgum piegulošās teritorijas. Ievērojamas izmaiņas satiksmē šajā teritorijā būs līdz 2023. gada rudenim, tāpēc rīdzinieki un pilsētas viesi ir aicināti savlaicīgi plānot maršrutus, iespēju robežās izvērtēt papildus ceļā pavadīto laiku, kā arī respektēt jauno satiksmes kārtību būvdarbu laikā.

Rīgas domes mājaslapā ir publicēta informācija par aktuālākajiem satiksmes ierobežojumiem projekta laikā.

Vislielākie darbi notiek Ģenerāļa Radziņa krastmalā, kur būvniekiem galvenais izaicinājums ir pārāk kompakts būvlaukums, kur šaurā teritorijā strādā dažādu jomu speciālisti.

Darbu laikā būvnieki saskārušies ar dažādiem izaicinājumiem, piemēram, pagājušajā nedēļā būvnieki pārrāva ūdensvadu, kādēļ bija traucēta satiksme zem dzelzceļa tilta.

Vēveris norādīja, ka būvdarbu laikā tā var gadīties: "Protams, tādas avārijas mēs neplānojam, bet tās nevar izslēgt. Diemžēl blakus vienlaicīgi strādā vairākas tehnikas vienības. Šeit tomēr ir transporta kustība un tiek nodrošināta gājēju kustība. Komunikāciju izbūves dziļumi ir atšķirīgi, un arī esošo komunikāciju mūža ilgums diemžēl ir mērāms gadu desmitos. Tādēļ nedaudz, nedaudz kaut kur rokot un aizskarot kādu no tām, rodas šīs avārijas situācijas."

 

KONTEKSTS:

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2026. gada līdz 2030. gadam.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti