Var teikt, ka elektroskrejriteņu sezona ir sākusies. Taču, tā kā pēdējās dienās ir krietni auksti, šos rīkus tik daudz ielās vēl nemanām. Bet, gatavojoties sezonas sākumam, Rīgas dome pirms diviem mēnešiem vērsās Saeimā, lūdzot pašvaldībai tiesības regulēt un uzraudzīt šo rīku lietošanu pilsētā.
Tās paredzētu, piemēram, elektroskrejriteņu ātruma kontroli, kā arī noteiktu, ka ar to braukt varētu vien tad, kad iegūta autovadītāja vai velosipēda vadītāja apliecība, kas apliecinātu ceļu satiksmes noteikumu pārzināšanu.
"Kas ir būtiski, ka tāda konkrēta regulējuma, kas mums ļautu plašāk strādāt ar pārkāpējiem, īsti joprojām nav. Tas, kas mūs visvairāk uztrauc un par ko mēs visvairāk no iedzīvotājiem saņemam sūdzības, ka šie skrejriteņi tiek novietoti uz ietvēm vai uz krustojumiem, traucējot gājējiem," pastāstīja Rīgas pašvaldības policijas pārstāvis Toms Sadovskis.
Parīzieši pārliecinoši iestājušies pret elektroniskajiem skrejriteņiem. Tikmēr LTV aptaujātie rīdzinieki gan nav tik kategoriski.
"Domāju, ka īsti nevajadzētu to aizliegt. Protams, ir jābūt kaut kādam ierobežojumam, kas tos var vadīt. Jābūt tām tiesībām, kas ir riteņbraucējiem. Es tam pilnībā piekrītu. Noteikti, ka nē [nevajadzētu aizliegt]. Tas ir ātrs veids, kā pārvietoties," sacīja Amanda.
"Droši vien, ka jāsakārto. Aizliegt – tas jau ir vienkāršākais. Kaut kā tā joma jāsakārto. Nav regulējuma pagaidām. Es domāju, ka droši noteikti nav. Ir nācies saskarties," pastāstīja Andris.
"Bīstami, protams, ir bijušas arī tādas situācijas. It sevišķi pie gājēju pārejām, kur pēkšņi skrejriteņi pārlido pāri. Nav tā, ka gājēju ātrumā, tik lēni pārvietotos. Tas tieši pie gājēju pārejām, bet tā nekādu problēmu nav bijis," sacīja Ingars.
Pašlaik pieejama arī pirmā šīs sezonas statistika.
"Diemžēl šogad kopā ir reģistrēti 14 ceļu satiksmes negadījumi ar elektroskrejriteņa dalību tajos.
No šiem 14 piecos gadījumos ir notikusi apgāšanās – divos gadījumos vadītājs ir bijis reibumā. Ir trīs sadursmes, četras uzbraukšanas gājējiem, viena uzbraukšana transportlīdzeklim un viena sadursme ar velosipēdistu," pastāstīja Valsts policija Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Juris Jančevskis.
Arī mediķi jau devušies uz izsaukumu, kur kāds 21 gadu vecs iereibis vīrietis kritis no elektroskrejriteņa, gūstot vairākus nopietnus ievainojumus, arī galvaskausa un sejas kaulu lūzumus. Bet divi bērni uztriekušies transportlīdzeklim Jelgavā.
"Ap pulksten trijiem tika saņemts izsaukums Jelgavā uz ceļu satiksmes negadījumu, kur bija iesaistīti divi nepilngadīgi bērni, kuri bija, tā teikt, saskrējušies ar citu ceļu satiksmes transportlīdzekli. Tātad pēc mediķu apskates tika secināts, ka gūtās traumas ir vieglas. Taču viņi tika nogādāti ārstniecības iestādē tālāku izmeklējumu veikšanai," pastāstīja Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta ārsta palīgs Miķelis Puķītis.
Policija rosina palielināt sodus par pārkāpumiem, un savus priekšlikumus sniegusi arī Rīgas dome un Iekšlietu ministrija. Pagaidām vēl rezultātu nav.
"Šobrīd tas bloks, kas skar tieši skrejriteņu darbību, dažādus noteikumu regulējumus, tas šobrīd ir novirzīts skatīšanai Ceļu satiksmes drošības padomē. Tiklīdz viņi dos savu slēdzienu, šis jautājums otrajā lasījumā tiks skatīts komisijā no jauna, ņemot vērā šo ekspertu slēdzienu. (..) Manuprāt, nevajadzētu aizliegt," sacīja Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas priekšsēdētāja Linda Matisone ("Apvienotais saraksts").
Pašlaik lielākā tīkla "Bolt" elektronisko skrejriteņu maksimālais ātrums ir 25 km/h, un ātruma ierobežojumi līdz 15 km/h ieviesti pie lielākās daļas skolu un bērnudārzu, kā arī parkos un skvēros.