Briškens pastāstīja, ka trešdien, 3. janvārī, satiksmē ir deviņi no 11 ekspluatācijā nodotajiem vilcieniem. Vēl dienu iepriekš ziņots par problēmām ar pieciem jaunajiem vilcieniem, bet nu trīs vilcieniem defekti ir salaboti. Diviem vilcieniem, tostarp šonedēļ līnijā Rīga–Skulte salūzušajam, vēl tiek novērsti defekti.
Tāpat pašlaik notiek vēl sešu vilcienu tehniskās apkopes, lai tos varētu nodot ekspluatācijā, pastāstīja Briškens.
Ministram paredzēta tikšanās ar vilcienus ražojošā Čehijas uzņēmuma "Škoda Group" pārstāvjiem, lai saprastu nākamos soļus defektu novēršanai. Viņš vēlas arī pārliecināties par to, ka tas notiks garantijas ietvaros. Viņš uzsvēra, ka uzņēmumiem un institūcijām ir jāvienojas par sadarbību pasažieru vilcienu tehnisku problēmu gadījumā.
Komentējot situāciju ar vilciena apstāšanos līnijā Rīga–Skulte, Briškens par nepieņemamu nosauca situāciju ar pasažieru neinformēšanu un palikšanu bez apkures vilcienā.
KONTEKSTS:
2023. gada februārī vilcienu ražotājs "Škoda Vagonka" un "Pasažieru vilciens" (tagad – "Vivi") Satiksmes ministrijai apliecināja, ka plānots sākt pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem elektrovilcieniem jau tā paša gada vasaras beigās, bet vēlāk paziņoja, ka sertifikācijas procesa dēļ tomēr vilcieni nesāks kursēt ātrāk kā rudenī.
Līgums par 32 jaunu elektrovilcienu piegādi, ko "Pasažieru vilciens" un "Škoda Vagonka" parakstīja 2019. gada vidū, paredzēja, ka pirmie vilcieni tiks piegādāti 2022. gada pirmajā pusgadā, bet līdz 2023. gada beigām pasažieru pārvadājumi tiks veikti jau ar visiem 32 jaunajiem vilcieniem. Taču karš Ukrainā aizkavēja piegādes, jo vilcienus līdz Rīgai nācās vest ar autotransportu un montēt uz vietas.
Pirmo vilcienu Latvijā saņēma 2022. gada jūnija beigās.
Pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem vilcieniem Latvijā galu galā sāka 2023. gada 15. decembrī. Drīz pēc tam vairākiem vilcieniem sāka atklāties defekti, un janvāra sākumā viens no jaunajiem vilcieniem apstājās līnijā Rīga–Skulte.