Ar sarežģījumiem, bet ar virzību uz priekšu – Rīgā pārbūvē Mūkusalas ielas krasta promenādi

Ar soliņiem, apgaismojumu, rotaļu laukumiem un unikālu skatu laukumu Daugavā – Rīgā Mūkusalas ielas krastmala vairāk nekā 60 gadus pēc izbūves sāk iegūt jaunus vaibstus. No ap 20 miljonu eiro vērtās pārbūves, kas stiepjas vairāk nekā divu kilometru garumā no Akmens tilta līdz Mūkusalas rotācijas aplim, ir pabeigta aptuveni puse. Tiesa, plānus pašvaldībai nākoties mainīt dzelzceļa projekta "Rail Baltica" nesekmīgās attīstības dēļ. Vienu no Rīgas lielākajiem investīciju projektiem devies apskatīt Latvijas Radio.

Ar sarežģījumiem, bet ar virzību uz priekšu – Rīgā pārbūvē Mūkusalas ielas krasta promenādi
00:00 / 05:08
Lejuplādēt

Ejot pāri Akmens tiltam Pārdaugavas virzienā, var redzēt, ka labajā un kreisajā pusē, paralēli Daugavai, krastmalā notiek būvdarbi. Apjomīgākie darbi norit Dzelzceļa tilta virzienā un pat vēl tālāk. Būvlaukumā darbojas tehnika, ekskavators rok zemi. No būvlaukuma izbraukusi kravas mašīna, piekrauta pilna ar smiltīm un, iespējams, būvgružiem. Izskatās, ka līdz Dzelzceļa tiltam lielākajā daļā segums jau ir gatavs. Izbūvēti arī divi laukumi bērniem, kur varēs vingrot un rotaļāties.

"Kā redzat – vēl ir atsegta esošā krasta nostiprinājuma zona ar jauniem betona elementiem. Tur tas spīdīgais [ir] lietus kanalizācijas jaunie tīkli, kas nebija vai bija bojāti. Tādēļ promenādē daudzās [vietās] bija iesēdumi, bojājumi, cita veida defekti," tā ar desmit mēnešos paveikto iepazīstina Rīgas domes Publiskās infrastruktūras attīstības pārvaldes vadītājs Mārtiņš Slimbahs. Viņš stāsta, ka gājēju ceļus līdz pat Mūkusalas rotācijas aplim uzbūvē pilnībā no jauna. Savukārt pretim Latvijas Nacionālajai bibliotēkai vairākus metrus Daugavā būvē skatu platformu ar pakāpieniem.

"Šeit mēs redzam tikai tādu tīro betonu, jo viņš tikko ieliets. Papildus nāks apgaismojums, būs uzstādītas dažāda veida sēdvirsmas no koka elementiem, kas iedos vizuāli pievilcīgāku izskatu. Platforma simbolizē Nacionālās bibliotēkas atspulgu Daugavā. Pabeidzot seguma izbūves darbus, varēs diezgan smuki redzēt, [ka] tur ir paredzēta arī speciāla granīta elementu izveide, kas turpina ozola saknes formu, kas turpinās līdz pat pašai Daugavas malai. Par vizuālām lietām ir diezgan daudz piedomāts. Kopējais skats kopumā būs patīkams un labs," atzīst Slimbahs.

Rīgā pārbūvē Mūkusalas ielas krasta promenādi
Rīgā pārbūvē Mūkusalas ielas krasta promenādi

Jautāts, vai bijuši arī kādi interesanti atradumi, uzņēmuma "Tilts" izpilddirektors Artjoms Gridņevs stāsta, ka visā garumā atrasti koku pāļi. "Dažus izvilkām ārā, parādījām, bet citu baigi interesantu neesam atraduši," saka Gridņevs.

Vai Otrā pasaules kara paliekas ir? "Zem ūdens tur bija daudz [visa kā]. Vecais laidums, gultnē ļoti daudz visādu betona elementu, tērauda elementu. Mēs pasūtītājam jau atsūtījām apsekošanas atskaiti.

Faktiski visā platumā bija vietas, kur kaut kādas interesantas "štučkas" [no krievu valodas – lietiņas]," norāda Gridņevs.

Viņš stāsta, ka promenādi izbūvē pēc plāna. Turpretim zem Akmens tilta paralēli Daugavai paredzētā divarpus metrus platā gājēju un velobraucēju tilta izbūve kavējoties, jo projektā esot izmaiņas. Problēmu apzinās arī domes pārstāvis Slimbahs, pieļaujot, ka risinājumu atradīs pāris nedēļu laikā.

Par projekta lielāko daļu bažu neesot Rīgas mēram Vilnim Ķirsim ("Jaunā Vienotība"). Tiesa, raizes sagādājot dzelzceļa projekta "Rail Baltica" nesekmīgā attīstība. Daugavas kreisajā krastā velobraucējiem sākotnēji paredzējuši rampu, ko savienotu ar "Rail Baltica" dzelzceļa tiltu. Līdzīga konstrukcija jau ir izbūvēta pretējā pusē pie Centrāltirgus. Sabiedrībā to nereti dēvē par tiltu uz nekurieni.

"Tanī brīdī, kad projektu mēs sākām realizēt, tad bija tā kā paredzēts, ka vienlaicīgi tiks būvēts "Rail Baltica" tilts. Līdz ar to krustpunkta vietai bija risinājums. Ja to tiltu būvēs, nezinu, pēc pieciem, 10, 20 gadiem, tad mums jāizdomā, kas ir neparedzēts, kā mēs šo vietu vismaz kosmētiski savedam kārtībā. Risināsim. Tur droši vien nebūs ideāls risinājums, bet izdomāsim,"  par situāciju Mūkusalas ielā teic Ķirsis.

Mūkusalas promenādes pārbūve
Mūkusalas promenādes pārbūve

No Akmens tilta līdz Mūkusalas rotācijas aplim paredzēti apstādījumi, soliņi, vēl divas skatu platformas, veloinfrastruktūra un laukums skrituļslidotājiem. Mūkusalas ielā plānotas arī gājēju pārejas. Papildu tam pašvaldība apņemas gājējiem labiekārtot tuneli zem Akmens tilta. Latvijas Radio par vērienīgo pārbūvi uzrunāja iedzīvotājus.

"Es strādāju šeit netālu un attiecīgi šeit diezgan bieži staigāju. Manuprāt, tā ir forša ideja, ka tiek pārbūvēta tā promenāde, bet, piemēram, tur ir bērnu laukumiņš, un es nezinu, vai tiešām šī ir īstā vieta, kur novietot bērnu laukumiņu vai, piemēram, kur cilvēkiem pastaigāties, jo ir ļoti, ļoti skaļš. Tur ļoti bieži brauc fūres. Nu, nereāli. Piemēram, pusdienlaikā gribu atpūsties un bišķiņ pastaigāties, bet šī nav īstā vieta," atzina kāda rīdziniece.

"Es domāju - super, lai tik taisa! Es vispār ļoti minimāli pievērsu uzmanību, bet liekas, ka skaisti, gaišs, tuvu ūdenim, tā ka, es domāju, būs labi," saka kāda uzrunāta sieviete. Jautāta, vai Mūkusalas krastmalas promenādi izmantotu, viņa atbild: "Izmantotu ar mazbērniem."

Pārbūves darbi promenādē
Pārbūves darbi promenādē

Rīgas dome projektu paredz pabeigt pēc gada – novembrī.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti