Maija sākumā starp Rīgu un Liepāju komercpārvadājumus vienlaicīgi sāka veikt gan Baltijas viens no lielākajiem pasažieru pārvadātājiem "Lux Express", gan vietējais uzņēmums "Liepājas autobusu parks", kur aizbildinājās, ka komercbraucienus sākuši veikt, jo samazinājās valsts pasūtīto reisu skaits.
"Lux Express" pirms mēneša atklāja arī valsts garāko autobusa maršrutu – Liepāja-Daugavpils, kas piestāj Rīgā. Tāds starp Latvijas lielākajām pilsētām kursē reizi dienā. Uzņēmumā atklāja, ka šajā maršrutā pārdoti vairāki simti biļešu.
"Šobrīd abos maršrutos pasažieru skaits aug. Mums ir izdevies piesaistīt tos cilvēkus, kuri pirms tam sabiedrisko transportu nebūtu izvēlējušies. Tāpēc pēc pirmā mēneša gan Liepājas, gan Daugavpils virzienā mēs noteikti varam teikt, ka mēs esam ļoti apmierināti ar esošajiem rezultātiem. Daudzi no reisiem tiek izpārdoti jau vairākas dienas iepriekš," stāstīja uzņēmuma Baltijas biznesa attīstības vadītājs Aldis Ķibēns.
Reisu skaits pagaidām nemainīšoties – starp Rīgu un Liepāju katrā virzienā dienā kursē 7 līdz 8 reisi, savukārt no Liepājas uz Daugavpili tuvākajā nākotnē uzņēmums apsver atklāt vēl vienu reisu.
Savukārt biļešu cenu politiku uzņēmums netaisoties mainīt – pērkot savlaicīgi tās arī turpmāk varēšot nopirkt par 7 eiro, kas ir par dažiem eiro lētāk, nekā valsts dotētajos reisos, ko īsteno "Liepājas autobusu parks".
Kā viņiem veicas ar komercpārvadājumiem, uzņēmumā atteikušies komentēt. Arī uz jautājumu, vai braucienus turpinās veikt, atbilde nav sekojusi.
Starp Rīgu un Daugavpili komercpārvadājumus grasās veikt uzņēmums "Dautrans", kas pirms pāris gadiem tādus braucienus kādu laiku nodrošināja, taču tad pārtrauca.
Uzņēmuma valdes loceklis Aleksandrs Ignatjevs komentēt ierakstā atteica, taču pastāstīja, ka tie būs nelieli autobusi, kas brauks bez pieturām. Maksa varētu būt 15 eiro. Lai gan uzziņu portālā 1188 minēts, ka pirmie reisi būs rīt, Ignatjevs teica, ka braucienus sāks ne agrāk par jūnija vidu.
"Autotransporta direkcija saņēma no "Dautrans" pieteikumu uzsākt šos pārvadājumus. Paši ir norādījuši [tos sākt] no 2. jūnija. Mēs ar šo informāciju esam rēķinājušies. Cita informācija, ka viņi varētu sākt vēlāk, droši vien, ka tas ir iespējams, bet mēs tādu informāciju neesam saņēmuši. Teorētiski viņiem būtu jāinformē mūs," norādīja Autotransporta direkcijas pārstāvis Viktors Zaķis.
"Dautrans" pārstāvis arī minēja, ka komercreisos braukšanas maksas atvieglojumus nepiedāvās, jo tēriņus valsts joprojām nekompensē. Lai gan valstī kārtība tā arī nav mainījusies – cilvēkiem ar invaliditāti un daudzbērnu ģimenēm komersantiem atlaides ir jānodrošina. Pretējā gadījumā varētu būt sankcijas, sacīja Autotransporta direkcijā, pieļaujot, ka izmaiņas likumā varētu notikt rudenī.
Savukārt Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijā norādīja, ka gan uzņēmums "Dautrans", gan valsts atsaucas uz saviem juristiem, bet to, kuram ir taisnība, asociācijā neuzņemas apgalvot.