Zīle: Kravu autopārvadājumu reformas mērķis - no Rietumeiropas tirgus izspiest citus

Kravu autopārvadājumu reformas mērķis ir izspiest no Rietumeiropas tirgus citu valstu kravu pārvadājumu uzņēmumus, intervijā Latvijas Radio uzsvēra Eiropas Parlamenta Transporta komitejas deputāts Roberts Zīle (Nacionālā apvienība).

Intervija ar Robertu ZīliArtjoms Konohovs

    Eiropas Parlamenta Transporta komitejas deputāti šonedēļ atbalstīja pretrunīgi vērtēto kravu autopārvadājumu reformu. Pārmaiņu aizstāvji saka, ka jaunie noteikumi nodrošinās labākus darba apstākļus tālbraucēju šoferiem, kā arī palīdzēs cīnīties ar tā dēvētajām pastkastīšu kompānijām, kas nodarbojas ar negodīgu konkurenci. Tomēr Austrumu un Centrāleiropas valstu politiķi šo reformu dēvē par Rietumu protekcionisma augli.

    Zīle intervijā uzsvēra, ka likt kravas automašīnām ik pa astoņām nedēļām atgriezties valstī, kur tā reģistrēta, pierāda reformas patieso mērķi - izspiest no Rietumeiropas tirgus tos, kuriem būs jāmēro tāls ceļš, iespējams, ar tukšu kravas automašīnu.

    Vienlaikus arī norma nav draudzīga dabai, jo, dedzinot degvielu, tiek radīts CO2. Zīle norādīja uz divkosību, ņemot vērā, ka Eiropa apņēmusies veidot dabai draudzīgākus risinājumus.

    Deputāts netic arī, ka reformas mērķis ir cīnīties ar pastkastīšu kompānijām, jo to ierobežo jau citi noteikumi, par kuru pārkāpumiem paredzēti sodi. Viņš gan arī neredz atšķirību tam, kur uzņēmums ir reģistrēts, ja tiek veikti pārvadājumi Eiropas vienotajā tirgū.

    Zīle arī norādīja, ka arī arguments - rūpes par šoferiem - viņu nepārliecina. Darba devējiem Rietumeiropā tā būs tikai lielāka iespēja nopelnīt.

    "Mērķis ir pārdalīt tirgu. Tas gan neliedz viņiem [Rietumeiropas uzņēmumiem] algot šoferus no Austrumu un Centrāleiropas, kas padara viņus konkurētspējīgākus savos tirgos.

    (..) Šoferiem no Austrumeiropas var atļauties maksāt minimāli," stāstīja Zīle.

    Politiķis uzsvēra, ka bija redzams - balsojums bija ģeogrāfisks. Pēc Zīles domām, tāds tas būs arī nākammēnes plenārsēdē.

    KONTEKSTS:

    Latvija un vēl astoņas Eiropas Savienības (ES) valstis turpina cīnīties pret atsevišķām kravu autotransporta pārvadājumu reformas normām. Pēc garām diskusijām šī reforma, kas ir pazīstama arī kā Mobilitātes pakotne, tika apstiprināta aizvadītā gada nogalē.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Ekonomika
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti