Ziemassvētki Covid-19 ēnā kāpina darba apjomus interneta veikaliem un piegādes uzņēmumiem

Gada izskaņa gan interneta veikaliem, gan sūtījumu piegādes uzņēmumiem vienmēr ir bijis darbīgs laiks, bet šogad darba apjoma kāpums ir neierasti liels. To veicina ne vien cilvēku vēlme savlaicīgi sagādāt dāvanas saviem tuvajiem, bet arī Covid-19 ietekme un ar to saistītie ierobežojumi, piemēram, tirdzniecības centru slēgšana brīvdienās un svētku dienās. Tas mudina cilvēkus dāvanas lūkoties interneta veikalos, un sūtījumu piegādes uzņēmumiem un interneta veikaliem darba apjomi ievērojami pieauguši. 

ĪSUMĀ:

  • Ziemassvētkos sūtījumu piegādes uzņēmumiem tradicionāli aug darba apjoms.
  • Šogad Covid-19 ierobežojumu dēļ tas audzis vēl straujāk.
  • Šajā nozarē Covid-19 ierobežojumi veicināja izaugsmi.
  • DPD novembrī pakomātos sūtījumu skaits audzis par 140%.
  • Cilvēki vairāk sūta lielas preces, būvniecības preces, auto riepas.
  • “Omniva” pakomātos nosūtīto paku apjoms šogad audzis vairāk nekā par 70%.
  • Latvijas Pasts: Pārrobežu svētku sūtījumiem ir pēdējais laiks.
  • 220.lv” pirmssvētku laikā pircēju apjoms dubultojies.


Pagājušā nedēļā bija daudz darba, bet šajā nedēļā tā būs vēl vairāk – par šādu realitāti ir pārliecināti visi Latvijas Radio uzrunātie sūtījumu piegādes uzņēmumi un interneta veikali. Tie atzīst, ka, iespējams, ir viena no retajām nozarēm Latvijā, kurai Covid-19  ierobežojumi darbību nevis apslāpēja, bet iedeva papildu sparu.

Ziemassvētki Covid-19 ēna kāpina darba apjomus interneta veikaliem un piegādes uzņēmumiem
00:00 / 04:06
Lejuplādēt

“Jo patiešām cilvēki, kuri varbūt nebija iepriekš iegādājušies preces internetā, to dara aizvien aktīvāk. Un arī tie cilvēki, kuri sēž mājās, viņiem ir vairāk laika pavadīt e-veikalos. Tas, protams, rezultējas arī papildu apjomos mums,” stāstīja “DPD Latvija” valdes priekšsēdētājs Jānis Grants.

Pēc viņa teiktā, šogad jau novembrī, salīdzinot ar pagājušo gadu, paku skaits pieaudzis par 40%.

Savukārt sūtījumiem, kas tiek nogādāti caur paku skapjiem, apjoms pieaudzis pat par 140%.

Uzņēmuma 150 kurjeri strādā ar pilnu jaudu un uz šo laiku vēl piesaistīti papildspēki.

“Šis gads ir īpašs, un es gribētu teikt, ka perfekta vētra ir izveidojusies. Ir gada izskaņa, kas ir raksturīga ar papildu apjomiem, un tad tam klāt vēl nāk papildu liegumi,” situāciju raksturoja Grants.

“Es redzu, ka būvniecības preču veikalu slēgšana brīvdienās radīja papildu kustību apjomos. Mums ir pieaudzis noteikti šo kategoriju sūtījumi – dažādi instrumenti, darba lietas. Cilvēki aizvien vairāk pasūta lielas lietas internetā – televizorus, sadzīves tehniku, automašīnu riepas. Savu artavu dod arī mājražotāji vai privātpersonas, kuri paši kaut ko rada. Ja iepriekšējos gadus tie piedalījās Ziemassvētku tirdziņos, bet šogad, ņemot vērā, ka šādi tirdziņi ir slēgti, viņi ir pārcēlušies uz e-vidi. Tas, protams, ir ļoti vērtīgi, un sen to bija laiks darīt, bet mums, protams, tas nozīmē papildu apjomu un darbu,” klāstīja Grants.

Šis laiks rosīgs ir arī “Omniva” Latvija darbiniekiem, kuri Ziemassvētku periodam sāka gatavoties jau savlaicīgi, bet šogad caur “Omniva” pakomātiem nosūtīto paku apjoms pieaudzis vairāk nekā par 70%.

“Diemžēl tā lieta, ko mēs nevarējām paredzēt, ka Ziemassvētki sakritīs ar Covid-19 pandēmiju. Šie divi apstākļi kopā nozīmē to, ka mums iet ļoti, ļoti rosīgi, un sūtījumu ir ārkārtīgi daudz. Faktiski arī biroja darbinieki, kam tas ir iespējams, brauc un palīdz dalīt paciņas pie pakomātiem, jo mums katastrofāli pakomātos trūkst vietas, lai ievietotu visus sūtījumus,” stāstīja uzņēmuma vadītāja Beāte Krauze-Čebotare.

Vairākkārtīgi pieaudzis arī Latvijas Pasta darbinieku darba apjoms. Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns teica, ka lielāko vēstuļu, pastkaršu un paku pieplūdumu gaida šajā nedēļā. Tā tas esot ierasti.

“Ar pārrobežu sūtījumiem, es teiktu, ka tas jau ir pēdējais brīdis. Varbūt tas bija jau vakar. Katram ir jāskatās individuāli no interneta veikala un kādus piegādes laikus kurš garantē. Nevajadzētu paļauties uz pierasto praksi, kad nedēļas vai divu nedēļu laikā atsūta. Šis ir tas laiks, kad visur sūtījumi kavējas – gan interneta veikala noliktavās, gan dažādās pārkraušanas noliktavās, gan lidostās, jo visi to dara vienlaicīgi,” stāstīja Vilcāns.

Arī interneta veikala “220.lv” pārstāve Līga Bubko apliecināja, ka šogad gatavošanās Ziemassvētkiem ir sākusies agrāk un ir daudz intensīvāka nekā pērn. Pircēju apjoms dubultojies. Arī jauno pircēju skaits ievērojami pieaudzis.

“Pircēju paradumi arī šogad nav mainījušies, un joprojām visvairāk tiek pirktas tradicionālas preču kategorijas – smaržas, kosmētika, rotaļlietas, kā arī mazā sadzīves tehnika. Šogad izteikti pieaudzis pieprasījums pēc apģērbiem, apaviem un aksesuāriem. Novērojam arī kāpumu interjera priekšmetu un rotājumu pārdošanā,” stāstīja Bubko.

Līga Bubko teica, ka starta šāviens Ziemassvētku dāvanu iegādē bija jau ''melnajā piektdienā'', kad tika veikts rekordliels pirkumu skaits, bet arī šī nedēļa darba apjoma ziņā sagaidāma intensīva, jo līdz Ziemassvētkiem vairs tikai desmit dienas.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti