Turklāt saimnieki bažījās, ka nāksies iegādāties arī lieku traktoru, ar ko braukt uz mežu pēc malkas vai izšķūrēt ziemā ceļu.
Līdz šim lauksaimnieki licencētās tirgotavās iegādājās bezakcīzes degvielu limitētā daudzumā. No 1. jūlija limits būs nedaudz palielināts, bet lauksaimniecības tehnikā izmantojamās degvielas marķēšana gan atcelta līdz 30.oktobrim, un uzrunātie Zemgales zemnieki par to tikai priecājas.
Zemnieku saimniecības ''Straumēni'' īpašnieks Ivars Stanga spriež, ka degvielas marķēšanu “varēja vēl uz kādiem desmit gadiem atcelt”.
“Nu ko viņi mūs tur moka, būtu iedevuši tos 80, 100 litrus. Nu iedod tos litriņus uz to hektāru un liec mierā mūs,” saka zemnieks.
Gan ''Straumēnos'', gan brāļa saimniecībā ''Jaunzemgaļos'' lētās degvielas pietiekot vien pieciem sešiem mēnešiem, bet līdz ar iekrāsotās degvielas ieviešanu nepieciešams iegādāties vēl vienu tvertni, kuras cena ir aptuveni 5000 eiro.
Ar krāsoto degvielu varēs tikai apstrādāt laukus, tāpēc zemnieki bažījās, ka nāksies pirkt vēl kādu traktoru darbiem, ko ar iekrāsoto degvielu darīt nedrīkstēs, jo tiekot solīta stingra kontrole, lai noteikumi netiktu pārkāpti.
“Tie grāvji jau arī jākopj un tā malciņa arī jāved mājās, un kā es to? No filtriem jau iztīrīt to degvielu arī nevar. Viņš tur iebāzīs izpūtējā kādu daiktu un tas arī būs viss... Bet es ceru, ka tik tālu nenonāks. Ja nē, brauksim uz Rīgu,” sola Stanga.
Arī ''Mežacīruļos'' uz jauno kārtību, kas atkal prasīs investīcijas, raugās visai skeptiski. Zemnieku Saeima esot parēķinājusi, ka valsts varētu ieekonomēt aptuveni divus miljonus eiro, bet nozare zaudētu daudz vairāk.
Zemnieku Saeimas valdes priekšsēdētāja vietnieks, zemnieku saimniecības ''Mežacīruļi'' īpašnieks Juris Cīrulis norāda, ka “sanāk neloģiskais, ka mēs sektoru, kuru gribam stiprināt attiecībā pret Eiropu, no otras puses vājinām”.
“Un paskats no malas ir tāds - nu labi, mēs nešaujam galvā, bet šaujam kājās gan,” saka Cīrulis.
Lai lieki neapgrūtinātu zemniekus, ''Mežacīruļu'' saimnieks ieteiktu valdībai domāt par kārtību, kas ļautu degvielu iegādāties par pilnu cenu, bet pēc tam no Valsts ieņēmumu dienesta atgūtu atpakaļ akcīzes nodoklī samaksāto summu.
Jau ziņots, ka pērn gada beigās pieņemtie grozījumi likumā “Par akcīzes nodokli” paredzēja, ka no 1. jūlija Latvijas lauksaimniekiem būs jāiegādājas marķēta jeb iekrāsota bezakcīzes dīzeļdegviela, taču pēc zemnieku iebildumiem šīs normas stāšanās spēkā atlikta līdz 30.oktobrim.