Dienas ziņas

Atkritumu līgumus atliek uz pēdējo brīdi

Dienas ziņas

EK iesaka Latvijai vairāk ieguldīt medicīnā

Izmaiņas sabiedriskajā transportā no 2021. gada

Zemgalē vietējie pasažieru pārvadātāji daudzviet zaudējuši konkurences cīņā

No nākamā gada sabiedriskā transporta pasažieri ceļu mērot varēs jaunākos un mūsdienīgi aprīkotos autobusos. Konkursā vietējie pārvadātāji daudzviet zaudējuši cīņā par zemākās cenas piedāvājumu, tāpēc daļa autobusu šoferu, iespējams, paliks bez darba.

Līdz šim katrā attīstības centrā bija arī savs autobusu parks, kurš lielākoties veica pasažieru pārvadājumus savā teritorijā. Izvērtējot jaunā konkursa piedāvājumu, izrādījies, ka turpmāk situācija diezgan būtiski mainīsies.

Piemēram, ''Tukuma auto'', kurš konkursā piedalījās uz vairākām lotēm, turpmāk  pārvadās madoniešus, bet Jelgavas un Dobeles lotē  starp trīs pretendentiem par uzvarētāju atzīts ''Liepājas autobusu parks''.

“Mēs piegājām pēc principa, ka mēs gribam redzēt to konkurenci ne tikai uz piedāvājumu laiku, bet arī nākotnē. Mūsu interesēs bija, lai būtu lielāks pārvadātāju skaits, kas piedalās tirgū. Ja mēs paskatāmies uz Jelgavas, Dobeles piedāvājumu, tas bija ļoti, ļoti stipri dārgāks, un valstij maksātu stipri, stipri vairāk nekā divu citu pretendentu piedāvājums,” skaidro Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

“Desmit gadiem cenu paredzēt ir ļoti grūti, notiek dažādas pārmaiņas. Mēs kā gādīgi un rūpīgi saimnieki nevarējām riskēt, mums bija jādod tāds piedāvājums, ar kuru mēs zinām, ka varēsim izdzīvot,” stāsta SIA ''Dobeles autobusu parks'' valdes priekšsēdētājs Aldis  Rutkis.

Joprojām Dobeles autobusu parka pārziņā paliks autoostas pakalpojumi un skolēnu pārvadājumi. Tomēr  visiem – vairāk nekā 90 darbiniekiem – gan, visticamāk, darbavietu saglabāt neizdosies.

Savukārt SIA ''Jelgavas autobusu parks'' kā līdz šim turpinās veikt  pilsētas maršrutu nodrošināšanu.

“Es domāju, ka mēs pārstrukturēsim savu darbību, pie kā mēs jau strādājam. Un autobusu vadītājiem būs iespēja strādāt pilsētas pārvadājumos. Šie līgumi nekādi nav savstarpēji saistīti. Reģionālajos pārvadājumos ir viens līgums, pilsētas – cits, un šis konkurss nekādā veidā ietekmi uz pilsētu neatstāj,” stāsta ''Jelgavas autobusu parka'' valdes loceklis Gints Burks.

Tikmēr liepājnieki Zemgalē veidošot jaunu bāzes vietu. Kā rakstiskā komentārā skaidro  ''Liepājas autobusu parka'' valdes priekšsēdētājs, viņu izvēle esot izpildīt pasūtījumu tikai pašu spēkiem. Tas jau  bijis iekļauts konkursa piedāvājumā, tāpēc nebūšot  problēmu iekļauties cenā visu jaunā līguma laiku.

Jaunā iepirkuma rezultātā autobusi kļūs ne vien jaunāki, bet arī mūsdienīgāk aprīkoti.  70% autobusu būs nodrošināta vismaz viena vieta cilvēkam ratiņkrēslā. Padomāts arī par velosipēdu pārvadāšanu.

Konkursa uzvarētāji, kas,  sākot no nākamā gada 1. janvāra  pasažierus pārvadās nākamos desmit gadus, noteikti tikai 12 lotēm, bet četrām jau drīzumā tiks izsludināts atkārtots  konkurss.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti