Visā «Rail Baltica» pamata trasē Latvijā sākta projektēšana

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" projekta kopuzņēmums AS "RB Rail" Latvijas Satiksmes ministrijas vārdā ir noslēdzis divus līgumus par projektēšanu un projektēšanas uzraudzības pakalpojumiem atlikušajos "Rail Baltica" pamata trases posmos Latvijā. Abi uzvarētāji tika izraudzīti, pamatojoties uz ekonomiski izdevīgāko piedāvājumu, un piedāvātā cena atbilst šīm aktivitātēm paredzētajam budžetam, informēja uzņēmumā "RB Rail".

Par projektētājiem

  • “Ineco” strādā transporta inženierijā un konsultēšanā 50 gadus, ieskaitot vairāk nekā 20 gadu pieredzi ātrgaitas dzelzceļa nozarē. Uzņēmums darbojas vairāk nekā 50 valstīs un nodarbina komandu 3000 profesionāļu sastāvā. Inženiertehnisko konsultāciju uzņēmumam “Ardanuy” ir vairāk nekā 20 gadu pieredze, strādājot vairāk nekā 60 valstīs piecos kontinentos.
  • “Idom, Consulting, Engineering, Architecture S.A.U.” ir vairāk nekā 20 gadu pieredze parasto un ātrgaitas dzelzceļu projektēšanā Eiropā, Amerikā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā. Nesen uzņēmums ir iesaistījies ātrgaitas vilcienu projektos Spānijā, Polijā un Zviedrijā. “Idom” strādā 3500 cilvēku 45 birojos visā pasaulē. Šobrīd “Idom” jau strādā pie “Rail Baltica” pamattrases būvprojektēšanas divos posmos Igaunijā, divos Lietuvā, kā arī pamattrases posmā caur Rīgu.

Avots: "RB Rail"

Pirmā posma projektēšana no Vangažiem līdz Latvijas un Igaunijas valsts robežai uzticēta uzņēmumu apvienībai "Ineco-Ardnuy". Līguma summa ir 13 523 414,78 eiro.

 

Savukārt otro trases posmu no Misas līdz Latvijas un Lietuvas valsts robežai projektēs uzņēmumu apvienība "Idom", Consulting, Engineering, Architecture S.A.U". Līguma summa ir 6 903 802,5 eiro.

Izvēlētie darbuzņēmēji būs atbildīgi par lauka izpētēm, vērtību inženieriju, būvprojekta pamatrisinājumu un dzelzceļa sliežu ceļa būvprojekta izstrādi, kā arī autoruzraudzību visā būvniecības laikā.

Posms no Vangažiem līdz Latvijas un Igaunijas valsts robežai ir garākais projektēšanas posms Latvijā - 94 kilometrus (km) garš, un projektēšanas darbi prasīs 30 mēnešus. Atbilstoši sākotnējās izpētes risinājumiem, kas Latvijā tika izstrādāta no 2014.-2016. gadam, šajā posmā tika identificēti šādi infrastruktūras objekti:

  • 13 tilti;
  • 36 ceļu pārvadi;
  • 3 dzelzceļa pārvadi;
  • 119 caurtekas;
  • 3 dzīvnieku pārejas.

Posms no Misas līdz Latvijas un Lietuvas robežai ir 45 km garš, un projektēšanas darbi prasīs 24 mēnešus. Atbilstoši sākotnējās izpētes risinājumiem šajā posmā ietilpst:

  • 4 tilti;
  • 16 ceļu pārvadi;
  • 4 dzelzceļa pārvadi;
  • 54 caurtekas;
  • 1 dzīvnieku pāreja.

"RB Rail" valdes priekšsēdētājs Agnis Driksna atzīmēja, ka abu būvprojektēšanas līgumu parakstīšana nozīmē, ka no šodienas visā "Rail Baltica" līnijā Latvijā, kā arī pasažieru terminālos Rīgas centrālajā stacijā un lidostā notiek projektēšanas darbi.

"Līdz ar to šobrīd visās trīs Baltijas valstīs kopumā tiek projektēti 643 kilometri no "Rail Baltica" pamata trases," akcentēja Driksna.

"Esmu gandarīts, ka "Rail Baltica" projekta ieviešana turpinās arī šajā sarežģītajā periodā. Ir būtiski kāpināt projektēšanas tempus, lai pēc iespējas ātrāk Latvijā varētu uzsākt būvniecības darbus. Aktīvā "Rail Baltica" būvniecības fāze, kas aizsāksies ar darbiem Rīgas Centrālajā stacijā jau šoruden, būs viens no Latvijas ekonomikas attīstības faktoriem un palīdzēs atgūties no Covid-19 radītajām sekām.

Būvniecības darbu sākšanās Latvijā veidos jaunas darbavietas un dos būtisku pienesumu ar celtniecību saistīto nozaru attīstībā,"

uzsvēris Latvijas satiksmes ministrs Tālis Linkaits (Jaunā konservatīvā partija). "Es aicinu visus uzņēmumus aktīvi sekot līdz "Rail Baltica" attīstībai un piedalīties nākamajos iepirkumos, jo projekta virzība turpinās neatkarīgi no Covid-19 situācijas Eiropā. Projekta ieviesēji strādā tiešsaistes režīmā, un darbu izpilde norit saskaņā ar plānoto".

85% no ''Rail Baltica'' projektēšanas darbiem nepieciešamā finansējuma nodrošina Eiropas Savienība un 15% – Latvijas valsts budžets.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti