Vilcienu modernizācija joprojām kavējas; ES finansējums aizvien apdraudēts

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

 “Pasažieru vilciena” uzsākta dīzeļvilcienu modernizācija joprojām kavējas piegādātāja vainas dēļ, un līdz ar to joprojām apdraudēta iespēja saņemt Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējumu, LTV “Rīta Panorāmai” atzina “Pasažieru vilciena” valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns.

Viņš piekrita viedoklim, ka aizvien pastāv bažas par vilcienu modernizāciju laikā, lai saņemtu ES naudu.

Pašlaik gan viss ir pasūtījuma izpildītāju ziņā – vai viņi spēs ievērot termiņus. ”Risks pastāv, bet mēs aktīvi strādājam ar piegādātāju,” sacīja Lubāns.

Viņš arī norādīja, ka “Pasažieru vilciens” izpildīja visus līguma nosacījumus un samaksāja par vilcienu modernizāciju, un tagad cer, ka piegādātāju kavēšanās tomēr nebūs tik liela, lai apdraudētu ES finansējuma saņemšanu.

Jau ziņots, ka vilcienu modernizācijas projekts aizkavēsies, jo uzņēmums "DMU vilcieni", kurā ietilpst AS "Rīgas vagonbūves rūpnīca", AS "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" un AS "VRC Zasulauks", nespēj iekļauties līgumā paredzētajos termiņos.

Atbilstoši līgumā noteiktajam grafikam seši dīzeļvilcienu sastāvi ir nodoti modernizācijas procesa uzsākšanai. Pirmā modernizētā sastāva nodošana ekspluatācijā tika gaidīta jau šī gada februārī, bet jūlijā jau bija jābūt modernizētiem pieciem vilcieniem, taču līguma izpilde kavējas.   

Kopumā vilcienu modernizācija prasa 21,98 miljonus eiro un 13 miljoni eiro bija paredzēti kā ES līdzfinansējums.  

Pēc tam, kad uzņēmumam neizdevās realizēt apjomīgo jauno vilcienu iegādes iepirkumu, nolemts realizēt citu projektu un vismaz daļu dīzeļvilcienu modernizēt. Projektam jābūt pabeigtam līdz septembrim un līdz gada beigām jāiesniedz visi dokumenti, lai saņemtu ES finansējumu.

Dīzeļvilcienu modernizācijas projekts līdz šim bija vienīgais “Pasažieru vilciena” īstenotais attīstības projekts, kurā uzņēmumam izdevies tikt tālāk par iepirkumu, tomēr šobrīd projekta izpildītāju problēmu dēļ arī šī projekta veiksme ir apdraudēta.

Tiesa, sliktākajā scenārijā teorētiski nevajadzētu būt finanšu zaudējumiem, jo vilcienu modernizācijas līgums paredz kompensācijas, ja kāda puse nepilda savas saistības. Praksē gan tas, visticamāk, nozīmētu ilgu tiesvedību.   

Līgums par 19 dīzeļvagonu modernizāciju bija parakstīts 2014.gada 31.janvārī. Plānots, ka vilcienos uzlabos to tehnisko stāvokli, samazinās energoresursu patēriņu, kā arī uzturēšanas izmaksas. Tādējādi vilcienus varēs izmantot par 20 gadiem ilgāk un tajos būs augstāks komforta un drošības līmenis.

Pašreiz vilcienu sastāva vidējais vecums pārsniedz 25 gadus un tie ir mūsdienu prasībām neatbilstoši. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti