Pusdiena

Vienošanās par ES daudzgadu budžetu nepieciešama līdz 2019. gada pavasarim

Pusdiena

Pusdiena 20.09.2018

Vilcienu iepirkuma konkursa «Stadler» sūdzas par spāņu «Talgo» neatbilstību nolikumam

Vilcienu iepirkuma konkursa «Stadler» sūdzas par spāņu «Talgo» neatbilstību nolikumam

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Viens no akciju sabiedrības ”Pasažieru vilciens” izsludinātā elektrovilcienu piegādes konkursa pretendentiem uzņēmums „Stadler” Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) iesniedzis sūdzību par cita pretendenta – Spānijas vilcienu ražotāja „Talgo” – atbilstību konkursa nolikuma prasībām. Birojs ceturtdien, 20.septembrī, plānojis uzklausīt pretendentu argumentus un lēmumu varētu pieņemt nedēļas laikā. Tikmēr “Pasažieru vilciens” turpina vērtēt pretendentu finanšu piedāvājumus.

Šis ir jau trešais mēģinājums nopirkt jaunus vilcienus. Konkursa pirmo kārtu, proti, sarunu procedūras tehnisko pusi, ir izturējušas četras kompānijas: Spānijas uzņēmums "Talgo", Šveices kompānijas "Stadler" meitasuzņēmums, spāņu CAF un Čehijas uzņēmums "Škoda vagonka".

Iepirkumu uzraudzības birojā vērsusies firma “Stadler”. Viņi uzskata, ka spāņu kolēģi “Talgo” neatbilst kvalifikācijas kritērijiem. Proti, prasīta pieredze piepilsētas elektrovilcienu ražošanā. “Stadler” jurists Māris Brizgo saka, spāņiem tādas nav: “Tas, kas ir atrodams “Talgo” pašu mājaslapā, kas arī izmantots kā viens no pierādījumiem. Viņi paši norādījuši, ka līdz šim nekad nav ražojuši piepilsētas elektrovilcienu. Šī joma ir attīstības stadijā viņiem.”

“Talgo” ir pieredze dīzeļvilcienus un ātrvilcienus ražošanā. “Stadler” ieskatā ar to nepietiek, lai pretendētu uz Latvijai vajadzīgo vilcienu izgatavošanu.

“Stadler” speciālisti teikuši – tehniskas atšķirības tik īsā laikā, kāds ir paredzēts šajā konkursā, nevar pagūt ar tikai uz papīra esošu piepilsētas elektrovilcienu, kur jāiziet visa sertifikācija, drošības pārbaudes un tamlīdzīgi. Šajā īsajā termiņā to īsti nevar pagūt. Tāpēc radās šādas pamatos šaubas un bažas, kā tad viņi tika cauri ar tikai uz papīra uzzīmētu elektrovilcienu” norāda Brizgo.

Paredzēts iegādāties 32 vilcienus, un pirmajiem jābūt piegādātiem jau 2020.gada beigās.

Jebkuram pretendentam ir tiesības sūdzēties, saka akciju sabiedrības „Pasažieru vilciens” pārstāvis Egons Ālers. Viņš skaidro, ka finiša taisnē ir nonākuši visi četri pretendenti, atbilstot iepirkuma tehniskajām prasībām.

Par sūdzību būtību uzņēmums nav informēts, un tā konkursa gaitu neietekmējot. “Šobrīd viens no pretendentiem iesniedzis sūdzību IUB, šodien tieši notiek izskatīšana. Mēs savukārt turpinām pretendentu finanšu piedāvājumu izvērtēšanu un gaidīsim Iepirkumu uzraudzības biroja lēmumu,” stāsta Ālers.

Tagad no finanšu piedāvājuma ir atkarīgs, ar kuru pretendentu slēgs līgumu. Ālers skaidro, noteicošā nav tikai cena, bet vienas sēdvietas izmaksas visa vilciena dzīves cikla, proti, 35 gadu laikā.

Gaidāms, ka Iepirkumu uzraudzības birojs sūdzību izskatīs nedēļas laikā.

KONTEKSTS:

Pirmajā vilcienu iepirkumā uzvarēja spāņu uzņēmums CAF. Rezultātus tiesā apstrīdēja “Stadler”, un tie tika atcelti.

Otrajā mēģinājumā piedalījās “Hyundai Rotem” un “Stadler”. Labākās cenas piedāvājumu iesniedza “Hyundai”, taču tika izslēgts no konkursa tehnisku iemeslu dēļ. Bet toreizējais satiksmes ministrs Anrijs Matīss, kurš tolaik pārstāvēja politisko spēku “Vienotība”, bet nu ir partijā “Saskaņa”, paziņoja – vilcienu iegādei no “Stadler” nav finansējuma. Un “Pasažieru vilciens” līgumu nenoslēdza.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti