Viesabonēšanas atcelšanu aizēno klientu sašutums par dārgākiem mobilajiem sakariem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Eiropas Komisijas un Eiropas Parlamenta virzītā mobilo sakaru viesabonēšanas reforma jeb tās atcelšana pamudinājusi Latvijā strādājošos mobilo sakaru operatorus celt pakalpojumu cenas. Mobilo sakaru operatori uz jautājumiem par cenu celšanas iemesliem atbild nelabprāt, taču nenoliedz, ka tarifu plānu izmaiņas saistītas tieši ar viesabonēšanas reformu.

„Bagātīgāki tarifu plāni”, līdz šim neredzēti papildu bonusi, nebijušas interneta lietošanas iespējas, jauna mēroga interneta neatkarība – ar šādiem saukļiem Latvijā strādājošie mobilo sakaru operatori pieteikuši savus jaunos tarifu plānus.

Fakts, ka gandrīz visu šo plānu izmantošana klientiem izmaksās dārgāk nekā līdz šim, netiek īpaši uzsvērts, tā vietā akcentējot, ka plānā ietverta iespēja izmantot internetu ārzemēs.

Mobilo sakaru operatoru pārstāvji kā galveno iemeslu, kādēļ jaunajos tarifu plānos automātiski iekļauta, piemēram, iespēja izmantot internetu ārzemēs, min klientu ieradumu maiņu. Lūk, „Latvijas Mobilā telefona” Biznesa vadības dienesta direktora Vīganta Radziņa skaidrojums: „Latvijas iedzīvotāji arvien biežāk ceļo uz Eiropu, arvien vairāk atrodas Eiropā gan biznesa, gan studiju nolūkos, strādā vai meklē darbu. Tāpēc mēs izlēmām, ka saziņai ar Eiropas valstīm ir jābūt mūsu tarifu plānos iekļautai.”

Patiesībā papildu maksas iekasēšanu par viesabonēšanu komersantiem liedz jaunā Eiropas Savienības Viesabonēšanas regula, kas stāsies spēkā no šā gada 15.jūnija. Tieši ar šo regulu skaidrojams fakts, ka mobilo sakaru operatori savus jaunos tarifu plānus pieteikuši tieši tagad.

„Bites” mārketinga vadītāja Diāna Šmite gan apgalvo, ka Viesabonēšanas regulas ieviešana tikai paātrinājusi notikumu gaitu: „Jā, teikšu godīgi, iespējams, daļa no mūsu klientiem to sauc par cenas paaugstināšanu un zināmā mērā viņiem ir taisnība, jo rēķinu summa pieaug. Taču citi novērtē, ka turpmāk viņi saņems vairāk – gan jaudīgāku datu pārraidi, gan lielāku drošību, gan zvanus un internetu Eiropā bez papildu maksas.”

Arī „Tele2” pārstāve Laura Homka, jautāta par cenu pieaugumu, izvēlas akcentēt ko citu: „Mēs esam izpildījuši gan Eiropas Savienības regulas prasības, gan ieviesuši arī dažādus papildu labumus.”

Mobilo sakaru operatoru stāstītais par to, cik lielai klientu daļai viesabonēšana, kuras izmaksas iekļautas klientiem piedāvātajos tarifu plānos, vispār ir aktuāla, atšķiras. Piemēram, „Latvijas Mobilajā telefonā” lēš, ka vismaz reizi gadā uz ārzemēm dodas vairāk nekā divas trešdaļas klientu, bet „Bitē” – ka to dara aptuveni puse.

Jautāti, ko darīt klientiem, kas nemēdz ceļot un negrib maksāt par iespēju lietot internetu ārzemēs, operatoru pārstāvji ieteic izvēlēties tarifu plānus, kas neietver iespēju izmantot mobilo tālruni ārzemēs. „Ir, piemēram, pieslēguma veids „Mājas tālrunis”, kurā datu pārraide vispār nav iekļauta. Šie pieslēguma veidi ir dažādi, un katrs klients var izvēlēties savām vajadzībām atbilstošāko,” saka Vīgants Radziņš no „Latvijas Mobilā telefona”.

Eiropas Parlamenta deputāts Krišjānis Kariņš aģentūrai LETA paudis, ka viesabonēšanas atcelšana drīzāk ir uzskatāma par ieganstu, nevis par iemeslu tarifu celšanai. Tikmēr Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija 3.maijā izplatīja paziņojumu, kurā pausts, ka arī pēc jauno tarifu plānu ieviešanas mobilo sakaru izmaksas Latvijā būs vienas no zemākajām Eiropā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti