Sadaļas Sadaļas

Vienotā nodokļu konta ieviešana pirmajā mēnesī rada problēmas EDS

Lidmašīnas motors tiek mainīts, lidmašīnai esot gaisā, – tā par vienotā nodokļu konta ieviešanu no šī gada sākuma sacīja Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Nodokļu pārvaldes direktore Dace Pelēkā. Par spīti rūpīgai sistēmas izstrādei vairāku gadu garumā, pirmajā mēnesī problēmas radās ar elektroniskās deklarēšanas sistēmas (EDS) veiktspēju, un tas nodokļu maksātājiem radīja neērtības.

Vienotā nodokļu konta ieviešana pirmajā mēnesī rada problēmas EDSLinda Zalāne

Pirmajā mēnesī, kad VID sācis darboties vienotais nodokļu konts un jauna maksājumu uzskaites sistēma, ne viss ritējis gludi. Daudzi uzņēmumi saskārušies ar problēmām, piemēram, situāciju, ka EDS parādās nodokļu parāds. Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras valdes locekle Katrīna Zariņa uzsvēra, ka uzņēmēji atzinīgi novērtē faktu, ka nu nodokļi jāmaksā vienā kontā, nevis 46 dažādos kontos, kā tas bija līdz šim. Tomēr pirmajā mēnesī bijušas problēmas.

“EDS darbības pārtraukumi bija vērojami janvāra sākumā, un tas ir atrisinājies. Bet, sapludinot visu vienā sistēmā, nereti kaut kas ir par daudz vai kaut kā ir par maz. Tad uzņēmējiem nākas skaidroties ar VID, vai šīs pazudušās vai pēkšņi uzradušās summas ir zināmas VID, kur ir palikušas. Un vai tas nebūs uz mūžīgiem laikiem, piemēram, pārmaksāto nodokļu pazušana sistēmā,” stāstīja Zariņa.

Grāmatvedības ārpakalpojuma uzņēmuma “AM Accounting” valdes locekle Dagnija Berkane atzina, ka janvāris gan grāmatvežiem, gan uzņēmējiem radīja neērtības.

“Mēs nevarējām EDS pārbaudīt nodokļu atlikumus visu janvāri. Principā līdz 26. datumam. Šobrīd mēs varam visu redzēt, un nemitīgi notiek uzlabojumi EDS sistēmā. Tā ir pārskatāma, un varam korekti redzēt nodokļu atlikumus. Vēl pozitīvi ir tas, ka VID ir izstrādājis metodiskos materiālus, un ir arī video seminārs par vienoto kontu. Bet princips ir vienkāršs un saprotams,” norādīja Berkane.

VID Nodokļu pārvaldes direktore Dace Pelēkā uzsvēra, ka vienotā nodokļu konta un jaunās maksājumu sistēmas izveide ir vērienīgs projekts, pie kura strādāts jau kopš 2015. gada, bet tomēr problēmas radās.

“Lidmašīnas motors tiek mainīts, lidmašīnai esot gaisā. Mēs nevaram nospiest vienu pogu, izslēgt sistēmu un tad palaist nākošo. Mums tā ir jādarbina visu laiku, nepārtraukti, mēs bijām gatavi šiem pārsteigumiem un kļūdām. Visu laiku turam roku uz pulsa un kontrolējam, kurā brīdī kaut kas ir nobrucis vai parādās kāda neapmierinātība no klientu puses,” norādīja Pelēkā.

Viņa aicina uzņēmējus par radušajām problēmām sazināties ar VID, to darot ar EDS starpniecību.

“Ja iespējams, tad pievienojiet arī ekrāna bildi ar konkrēto situāciju, lai mēs redzam. Sistēmā uzlabojumi notiek nemitīgi, un tajā brīdī, kad jautājums atnāks līdz VID ekspertiem, situācija varētu būt jau mainījusies un mēs vairs nevarēsim rekonstruēt šo problēmu,” stāstīja Pelēkā.

Viņa norādīja, ka projekts pilnībā noslēgsies tikai 2023. gadā, un tā kopējās izmaksas ir 26,7 miljoni eiro – lauvas tiesa jeb vairāk nekā 15 miljoni eiro ir no valsts budžeta un 11,5 miljoni eiro ir Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) finansējums.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt