"Domāju, ka tas, kas ir Centrāltirgū - diezin vai mēs to varam sakārtot tā, kā mēs gribētu," neslēpa Pētersone.
VID direktore pauda, ka dienests neiet katru dienu pārbaudēs uz Centrāltirgu un arī pie katra tirgotāja pa inspektoram nepielikt. Centrāltirgū kases aparāti jau ir, bet tiem ir jābūt ieslēgtiem un jādarbojas. Un tā ir lielākā problēma.
Turklāt pārbaužu laikā redzams, ka tirgū darbojas “klusais telefons” un pārdevēji nereti aiziet no tirdzniecības vietām, atstājot tur pārdodamo mantu. Lai gan produkti tiek nodoti, piemēram, zooloģiskajam dārzam, tomēr dienestam šādas situācijas rada lielas klapatas.
“Kā atrisināt šo jautājumu, man nav receptes," atzina VID direktore.
Pētersone aicināja sabiedrību aktīvāk iesaistīties un uzstājīgāk pārdevējiem tirgū prasīt čekus. “Es, protams, neesmu ideāliste, ka pēc 2-3 gadiem visi izsniegs čeku, bet ja mēs prasītu [čekus], domāju, ka situācija uzlabotos,” viņa pārliecināta.