Dienas ziņas

Dienas ziņas

Dienas ziņas

Fonda «Līdzskaņa» radošā nometne

Ventspils graudu terminālis paplašinās

«Ventspils graudu terminālis» paplašinās un grib cīnīties par Krievijas klientiem

12 gadus pēc Ventspils graudu termināļa nodošanas ekspluatācijā uzsākts uzņēmuma nākamais attīstības etaps. Novembrī noslēgsies jaunas noliktavas celtniecība, kas terminālim ļaus paplašināt piedāvāto pakalpojumu klāstu, kļūstot universālākam.

Pēc uzņēmuma vadības viedokļa par galvenajiem klientiem varētu kļūt sadarbības partneri no Krievijas, kuri jau tagad meklē noieta ceļus kravu piegādei Eiropas un pasaules tirgum.   

“Ventspils graudu terminālis”, kas pieder Kazahstānas privātajiem investoriem, uzbūvēts 2005.gadā. Šo gadu laikā mainījusies politiskā un ekonomiskā situācija un uzņēmuma vadībai nākas meklēt jaunus attīstības ceļus, lai paplašinātu piedāvāto pakalpojumu klāstu.

“Jauna, universāla noliktava ļaus mūsu terminālim piesaistīt, teiksim, ne graudu kravas un minimizēt riskus, ļaujot mums kraut ne tikai graudus,” pastāstīja AS “Ventspils Grain Terminal’’ valdes priekšsēdētājs Vladislavs Šafranskis.

“Līdz šim mēs bijām atkarīgi no graudu ražas un, pārkraujot Latvijas izcelsmes graudus uz eksportu, faktiski bijām tukši, jo nebija iespējas piesaistīt granulas, raušus, spraukumus un pārējās pārtikas kravas,” skaidroja Šafranskis.

Tika saņemta atļauja projekta otrās kārtas realizācijai, un darbi uzsākti februārī. Celtnieki jau atzīmējuši spāru svētkus, noslēdzot būtisku būvniecības etapu. Celtniecību īsteno vietējā kompānija “Ostas celtnieks”, kam līdzīgi darbi ir ikdiena, lai gan projekta realizācijas gaitā bijušas savas īpatnības.

Šī ēka ir uzbūvēta uz 868 speciāliem pāļiem, “ņemot vērā ģeoloģiju, ka šī ēka ar savu masu uz esošās grunts ar parasta veida veidņiem vai pamatiem nebūtu izturējusi”, stāstīja SIA “Ostas celtnieks” projektu vadītājs Salvis Druvaskalns.

Graudu termināļa vadība uzskata, ka galvenie klienti, par kuriem jācīnās, ir Krievijas uzņēmēji.

“Daži lieli Krievijas eksportētāji jau ir demonstrējuši savu interesi izmantot jauno objektu, un ar savu celtniecību, ar savām investīcijām faktiski stimulējam viņus turpināt skatīties uz Latvijas pusi. Demonstrējam, ka mēs esam drošs ilgtermiņa partneris,” uzsvēra Šafranskis.

Šobrīd graudu terminālī aktīvi tiek pārkrauti graudi, un tas turpināsies apmēram līdz decembrim, kad iestāsies klusā sezona. Tuvākajā laikā tiek gaidīts “Panamax” tipa kuģis. 70000 tonnu Latvijā audzēto kviešu kļūs par pirmo eksporta kravu šai sezonā.   

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti