Sulu terminālis atrodas Ventspils ostas teritorijā un pat pasaules mērogam joprojām ir ļoti moderns. Pirms 10 gadiem uzcelts sulu koncentrātu piegādei, toreiz bija iecerēts, ka koncentrātus piegādas no tik eksotiskiem ražotājiem kā Brazīlija, Florida, Meksika, Spānija. Tomēr biznesa projekts neizdevās. Tagad, neskatoties uz Ventspils ostas kopējā kravu apjoma kritumu, terminālis drīzumā plāno sākt darbu.
''Sāksim septembrī, kad būs atnācis pirmais kuģis ar nelielu testa partiju," Kurzemes televīzijai atklāj uzņēmuma “Overseas Estates” pārstāvis Ģirts Fišers.
Iecerēts, ka terminālī tiks nodarbināti vien 15-20 cilvēku. Darbs būs pilnībā automatizēts, jo, pārprofilējot termināli, plāno pārkraut un uzglabāt melasi jeb cukura ražošanas blakusproduktu, ko izmanto pārtikā un lauksaimniecībā, kā arī augu izcelsmes tehniskās eļļas.
Gadā plānots pārkraut un uzglabāt līdz 100 000 tonnu melases un tikpat lielu apjomu eļļas.
Melase tiks piegādāta no Baltkrievijas, Lietuvas un Ukrainas. Savukārt saulespuķu, sojas, rapšu un dažadas citas augu izcelsmes eļļas tiks piegādātas no Ukrainas.
Šobrīd tiek slaucīti putekļi un pārvilktas komunikācijas. Šis joprojām ir vienīgais speciāli pārtikas kravām būvētais terminālis Baltijā.
''Šādu objektu nav, neviens ar to nav nodarbojies, līdz ar to tā mums ir ļoti laba iespēja," stāsta uzņēmuma pārstāvis. Viņš norāda, ka "klienti stāv burtiski rindā" un daļai nākas pat atteikt, jo šajā gadā visus apkalpot vēl nevarēs.
Termināļa teritorijā ir slēgta cauruļvadu galerija tankkuģu iekraušanai un izkraušanai, slēgts rezervuāru parks, autocisternu iekraušanas un izkraušanas angārs un mobilais cauruļvads produktu pieņemšanai no vagoniem.
Lai ostas terminālī varētu pārkraut solītās kravas, uzņēmumam Valsts vides dienesta reģionālajā vides pārvaldē jāsaņem B kategorijas atļauja piesārņojošās darbības veikšanai.
Rakstiskus iebildumus sabiedriskās apspriešanas laikā var iesniegt vēl līdz 4.augustam.
Termināli Ventspilī apsaimnieko uzņēmums “Overseas Estates”, kas ir 100% “Rietumu bankas” meitasuzņēmums.