Pēcpusdiena

Steidzamības kārtā virza aizliegumu pārdot stratēģiskus uzņēmumus bez valdības atļaujas

Pēcpusdiena

"Startup Slalom" uzvar ideja par rīku, kas ļautu tikt pie alkohola pēc pulksten 22

Autotransporta direkcijai būs jāveido taksometru vadītāju reģistrs

Veidos publisku taksometru šoferu reģistru; atļaus komercpārvadājumus ar privātajiem auto

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Nākotnē Latvijā veidos publisku taksometru šoferu reģistru, kā arī neprasīs izsniegt taksometra licenci katrā pašvaldībā – turpmāk to varēs darīt republikas pilsētas vai plānošanas reģioni. Tāpat paredzēts legalizēt komercpārvadājumus ar privātajiem auto, taču to varēs darīt tikai juridiskas personas, saņemot licenci. 

Atbilstošas izmaiņas Autopārvadājumu likumā otrdien, 14.martā, apstiprināja valdība, un tās vēl būs jāskata Saeimā.

Regulējums “Taxify” un citiem

Likuma grozījumos paredzēts ievest jaunu definīciju paralēli taksometriem - pasažieru komercpārvadājums ar vieglo automobili. Tas atteiksies uz pārvadājumu pakalpojumiem, kad klients izsauc automašīnu ar mobilo lietotni, Latvijas Radio raidījumā “Pēcpusdiena” skaidroja Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristians Godiņš.

Viņš skaidroja, ka komercpārvadājumus ar vieglo auto varēs piedāvāt ne tikai taksometri, bet arī automašīnas ar parastajām valsts numurzīmēm, taču tām būs jāatbilst noteiktiem kritērijiem – pārvadājumus varēs piedāvāt tikai juridiskā persona ar licenci un kas ir tiesīga piedalīties pasažieru pārvadājumos.

Platformas “Taxify” pārstāvis Latvijā Juris Krūmiņš raidījumā sacīja, ka izmaiņas vērtē pozitīvi, jo tas ir solis uz priekšu, kas vairos konkurenci, un klientiem būs pieejams vairāk pakalpojumu. Viņš skaidroja, ka regulējums atvieglos pakalpojumu sniegšanu, jo to varēs darīt arī ar savu auto, nevis tikai ar taksometru firmas reģistrēto transportlīdzekli ar īpašiem numuriem.

Licences izsniegs pilsētas un plānošanas reģioni

Līdz šim taksometru vadītājiem bija nepieciešams saņemt licenci katrā pašvaldībā, bet 74 no 119 pašvaldībām taksometru pakalpojumi nav pieejami. Tāpēc likuma prasības nolemts mainīt, nosakot, ka taksometram būs nepieciešama republikas pilsētas vai plānošanas reģiona izsniegtā licence, informēja Satiksmes ministrija.

Plānošanas reģiona izsniegtā licence gan neļaus taksometriem strādāt republikas pilsētās un otrādi – republikas pilsētas izsniegtā atļauja nedos tiesības uz pasažieru pārvadājumiem ar taksometriem plānošanas reģiona teritorijā. Licences izsniedzējam būs arī tiesības noteikt ierobežojumus taksometru radītajam piesārņojumam videi un siltumnīcefekta gāzu emisiju apjomam, informēja Satiksmes ministrija.

Publisks šoferu reģistrs

Tāpat paredzēts veidot vienotu publiski pieejamu taksometru vadītāju reģistru, nosakot prasības, kritērijus un informācijas avotus, personas iekļaušanai reģistrā vai izslēgšanai no tā. 

Godiņš Latvijas Radio  raidījumā “Pēcpusdiena” skaidroja, ka reģistrs dos papildu drošības garantijas pasažieriem, taksometra vadītājam būs jāizpilda kritēriji, lai viņš varētu nodarboties ar pasažieru pārvadājumiem.

Reģistrs pašiem vadītājiem liks sekot līdzi tam, lai neiekļūtu melnajā riska zonā, kādēļ viņš varētu zaudēt iespēju nodarboties ar taksometru pārvadājumiem.

Pārskatīs prasības autoostām

Vienlaikus paredzēts pārskatīt autoostu ar dažādu reģionālu nozīmi statusu un tajās obligāti sniegto pakalpojumu klāstu.

Tas nepieciešams, lai optimizētu finanšu līdzekļu lietderīgu izlietojumu, jo atkarībā no autoostas atrašanās vietas cilvēku plūsmas un apkalpoto reisu skaita dienā autoostas apmeklētāju un pasažieru prasības ir atšķirīgas.

Tā, piemēram, autoostās ar relatīvi mazu noslodzi var būt nepamatota prasība nodrošināt iespēju iegādāties braukšanas biļeti.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti