Panorāma

N. Mežviets turpinās vadīts VVD

Panorāma

Cīņa par Rīgas mēra krēslu turpinās

Valdība atbalsta jauno pasažieru vilcienu iegādi

Valdība apstiprina finansējumu jauno elektrovilcienu iepirkuma projektam

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Otrdien, 16. jūlijā, valdība apstiprināja finansējumu pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādei un personāla apmācībai, kā arī šī iepirkuma ietekmi uz vispārējās valdības budžeta bilanci. Finansējums tiek paredzēts arī vilcienu remontu centra izveidei, informēja Satiksmes ministrija (SM).

Tiesa – pirkuma līgums vēl nav parakstīts un Finanšu ministrija brīdina par iespējamiem sarežģījumiem Eiropas līdzekļu piesaistē.

Finansējumu, kas nepārsniedz 255 888 753 eiro, AS “Pasažieru vilciens” plānots piešķirt no 2019. līdz 2024. gadam, un salīdzinot ar 2018. gada 5. novembra Ministru kabineta (MK) sēdē apstiprināto finansējumu, tas ir par 3 miljoniem eiro mazāks. Finansējums tiks izlietots 32 jaunu elektrovilcienu, rezerves daļu fonda pieciem gadiem un elektrovilcienu uzturēšanas iekārtu iegādei, kā arī personāla apmācībai, noslēdzot līgumu ar "Škoda Vagonka A. S.".

Ministrija norāda, ka līdz ar to tiek nodrošināti finanšu līdzekļi, lai AS “Pasažieru vilciens” jau tuvākajā laikā noslēgtu līgumu ar ''Škoda Vagonka A.S. Paredzams, ka līgums tiks noslēgts līdz 2019. gada jūlija beigām. Izvēlētais jauno vilcienu finansēšanas modelis ir lētākais valstij pieejamais, tas neradīs papildu izmaksas no finansējuma piesaistes jeb procentu maksājumiem komercbankām. Ar šādu vilcienu finansējuma modeli, saskaņā ar precizēto biznesa plāna projektu, “Pasažieru vilcienam”, sākot ar 2025. gadu, no valsts budžeta vairs nebūs nepieciešama zaudējumu kompensācija.

Vienlaikus Ministru kabinets ir uzdevis Satiksmes ministrijai (SM) veikt nepieciešamās darbības Eiropas Savienības fondu līdzfinansējuma nodrošināšanai, tādējādi ir paredzama ietekmes uz vispārējās valdības budžeta bilanci samazināšanās. Finanšu ministrija jau iepriekš paudusi bažas, ka Eiropas līdzekļu piesaisti apdraud “Škodas” meitasuzņēmumu iesaiste korupcijas skandālos, piemēram, Rīgas domes tramvaju iepirkuma lietā.

Transporta attīstības pamatnostādnes 2014.-2020. gadam paredz integrēt visus sabiedriskā transporta veidus vienotā maršrutu sistēmā. Plānojot gan pilsētas transportu, gan reģionālo starppilsētu nozīmes maršrutu tīklu, vietās ar lielu pasažieru plūsmu, prioritāte ir maršrutiem pa sliežu ceļiem, pārsēdinot pasažierus no autotransporta uz vilcieniem. Raugoties ilgtermiņā, vilcienam ir jākļūst par sabiedriskā transporta tīkla mugurkaulu, kas iestrādāts arī SM sabiedriskā transporta nākotnes koncepcijā periodam no 2021. līdz 2030. gadam.

Kvalitatīvs un pieejams sabiedriskais transports ir pakalpojums, kurš valstij ir jānodrošina saviem iedzīvotājiem, tāpat kā valsts ikvienam piedāvā izglītības, drošības vai ārstniecības iespējas, uzsver Satiksmes ministrija.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti