VSAA precizēja sniegto informāciju par “PNB bankas” klientu skaitu, kuri nav informējuši, uz kurieni pārskaitīt viņu pensiju.
Tādēļ Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra aicina cilvēkus vērsties pie aģentūras neskaidrību gadījumā.
“Ja šķiet, ka kaut kas nav saņemts vai ir kāda nesapratne, lūdzu konsultējieties – mēs visu nodrošināsim iespējami ātrāk. Mēs šobrīd arī priecājamies, ka tie cilvēki, kuriem bija apturēta izmaksa no 16. augusta, arī gandrīz visi ir iesnieguši iesniegumus un lielākajai daļai – vairāk nekā 7000 – mēs jau operatīvi esam izmaksājuši aizturētās pensijas. Lielākā daļa cilvēku atver kontu citā bankā, tagad vairāk cilvēku atver arī “Latvijas pastā” pasta norēķinu sistēmā. Ir daļa, kas izvēlas ar piegādi mājās,” pastāstīja VSAA pārstāve Iveta Daine.
"PNB bankas" klienti, kuri ir VSAA pensiju un pabalstu saņēmēji, ir gaidīti noteiktās "PNB bankas" filiālēs, savukārt pārējiem klientiem jādodas uz kādu no "Citadeles" filiālēm. Jāņem vērā, ka no 2. septembra mainīts "PNB bankas" filiāļu darba laiks un mainīts to filiāļu skaits, kurās turpmāk varēs vērsties pēc garantētās atlīdzības saņemšanas.
KONTEKSTS:
Šā gada 15. augustā nolemts apturēt "PNB bankas" (iepriekš "Norvik banka") darbību. Bankā kopš 2017. gada beigām konstatēti kapitāla pietiekamības prasību pārkāpumi. Bankai bija pilnībā jāpārtrauc finanšu pakalpojumu sniegšana, ieskaitot klientu maksājumu izpildi.
Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) 17. augustā pieņēma lēmumu par garantēto atlīdzību izmaksu kārtību "PNB bankas" klientiem, sākot ar 22. augustu, uzticot garantēto atlīdzību izmaksu veikt bankai "Citadele". No Noguldījumu garantiju fonda garantētās atlīdzībās varēs saņemt līdz 100 000 eiro, un tas attiecas uz 99,2% "PNB bankas" klientu.
Šogad jūlija beigās bankas pārstāvji informēja, ka "PNB bankai" ir teju 500 darbinieku un apmēram 100 000 klientu, no kuriem aptuveni divas trešdaļas ir seniori.