Vācijas valdība glābs valstī lielāko aviokompāniju «Lufthansa»

Vācijas lielākā aviokompānija "Lufthansa" ir panākusi vienošanos ar Vācijas valdību par deviņu miljardu eiro lielu glābšanas paketi. Tas ļaus valdībai iegādāties aptuveni piekto daļu uzņēmuma akciju apmaiņā pret tik ļoti nepieciešamajiem aizdevumiem. Eiropas Komisija šādu valsts atbalstu pieļauj, taču citas aviokompānijas brīdina par iespējamu negodīgu konkurenci.

Vācijas valdība glābs valstī lielāko aviokompāniju «Lufthansa»Uģis Lībietis
    Viena no industrijām, kas koronavīrusa pandēmijas laikā ir izjutusi vislielāko triecienu, ir avioindustrija. Daudzas aviokompānijas jau ir paziņojušas par maksātnespēju, bet daudzas ir vērsušās pēc palīdzības arī pie valstu valdībām.

     

    Viena no šīm aviokompānijām ir Vācijas "Lufthansa", kas straujā pasažieru skaita krituma dēļ ik stundu zaudē aptuveni vienu miljonu eiro.  "Lufthansa" ir bijusi spiesta par 95% apturēt savus lidojumus, kā arī slēgt tās meitas uzņēmumu – budžeta lidsabiedrību "Germanwings".

    Pirmdien, 25. maijā, kompānija paziņojusi, ka tā ir panākusi vienošanos par 9 miljardu eiro lielu glābšanas paketi. Sagaidāms, ka Vācijas valdība ar tās izveidotā Ekonomikas Stabilizācijas fonda palīdzību iegādāsies 20% akciju aviosabiedrības grupā, kurā ietilpst arī vairākas citas lidsabiedrības – "Austrian Airlines", "Swiss International", "Brussels Airlines" un "Eurowings". Tāpat valdības pārstāvji iegūs divas vietas grupas uzraudzības padomē.

    Vācijas valdība ir piekritusi iegādāties šīs akcijas par to tirgus vērtību – 2,56 miljardiem eiro, kuras tiks pārdotas atpakaļ par tādu pašu vai augstāku cenu līdz 2023. gada decembrim,

    tādējādi saņemot pilnīgu atmaksu par savām investīcijām. Lai aizsargātu uzņēmumu no iespējamās pārņemšanas, Ekonomikas Stabilizācijas fonds savu daļu var palielināt līdz 25% plus vienai akcijai, kas dos tam bloķējošās pilnvaras. Vēl 5% akciju būs uz spēles, ja "Lufthansa" aizdevumus nespēs atmaksāt.

    Kā norādījis Vācijas finanšu ministrs Olafs Šolcs, kopumā šis darījums ir pamatīgi izvērtēts un, viņaprāt, lielus riskus nerada.

    "Kopumā šis ir ļoti, ļoti labs risinājums, jo tas ņem vērā gan kompānijas, gan tās darbinieku vajadzības, kā arī valsts un nodokļu maksātāju intereses. "Lufthansa" ir veselīga un ekonomiski veiksmīga kompānija, kuru tagad ne tās vainas dēļ diemžēl ir ietekmējusi koronavīrusa pandēmija. Kad valsts iztērē tik daudz nodokļu maksātāju naudas, atbalstot biznesu, tai ir pienākums darīt visu iespējamo, lai investīcijas neradītu lieku apgrūtinājumu valsts kasei. Tāpat šeit jāņem vērā arī jautājumi par vides aizsardzību, turpmāku lidmašīnu flotes attīstību un nodokļu maksājumiem," sacīja Šolcs.

    Prms krīzes valsts atbalsts aviokompānijām bija strikti ierobežots, taču tagad EK ir šos ierobežojumus atcēlusi.

    Kā paziņojusi EK izpildviceprezidente Margrēte Vestagere, atbalsta pasākumi ir pieļaujami līdz šī gada beigām, lai novērstu tikai tās problēmas, kuras ir radušās pašreizējās krīzes laikā, un lai izvairītos no darbinieku atlaišanas.

    Zemo cenu aviokompānijas "Ryanair" vadītājs Maikls O’Līrijs gan uzskata, ka šāda ierobežojumu atcelšana dod priekšrocības bagātākajām valstīm, kas pēc krīzes beigām varēs uzpirkt vājākos konkurentus.

    Vēl pirms šīs vienošanās panākšanas "Lufthansa" bija paziņojusi, ka no jūnija vidus atsāks lidojumus no galvenās bāzēšanās vietas Frankfurtes uz 20 galamērķiem. Starp tiem ir tādas atpūtas un izklaides vietas kā Maljorka, Krēta, Rodas sala, Faro, Venēcija, Ibica un Malaga.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Ekonomika
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti