Eiropa šodien

Fransuā Fijons pauž bažas par Eiropas drošību; vēlas veidot jaunu militāro aliansi

Eiropa šodien

Čehijas Ārlietu ministrijas datorsistēma ir piedzīvojusi apjomīgu hakeru uzbrukumu

Vācijas vadība apstiprinājusi pretrunīgi vērtēto lielceļu nodevu

Vācijā apstiprina pretrunīgo lielceļu nodevu; daļa ES valstu grasās sūdzēties Briselē

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Vācijas valdība apstiprinājusi pretrunīgi vērtēto likumprojektu ceļu nodevas ieviešanai par Vācijas izslavēto lielceļu jeb autobāņu izmantošanu. Tas izdarīts pēc strīda atrisināšanas un vienošanās par kompromisu ar Eiropas Komisiju (EK).

Vācija likumu par lielceļu nodevas ieviešanu apstiprināja pirms gandrīz diviem gadiem. Saskaņā ar sākotnējo redakciju, par izslavēto Vācijas autobāņu izmantošanu, kurus autovadītāji līdz šīm varējuši izmanto bez maksas, jāmaksā nodeva. Tomēr Vācijā reģistrēto automašīnu īpašniekiem tiktu piešķirta attiecīga atlaide auto nodoklim.

Līdz ar to praktiski Vācijas autovadītāji tiktu kompensēti un lielceļus varētu arī turpmāk izmantot bez maksas, bet tiem, kas iebrauks no citām Eiropas Savienības dalībvalstīm – būtu jāmaksā.

EK iebilda, paziņojot, ka tā būtu diskriminācija, un pat draudēja pret Vāciju vērsties tiesā. Berlīne plānus iesaldēja līdz kompromisa rašanai. Abas puses to atrada decembrī, kad Vācija solīja nodevu likumu rediģēt, lai tas būtu taisnīgāks.

Līdz ar to šonedēļ trešdien Vācijas valdība apstiprināja lielceļu nodevu likumprojektu, kuram savs vārds gan vēl jādod parlamentam. Paredzēts, ka autobāņu nodevas praksē ieviesīs pēc septembrī gaidāmajām Vācijas parlamenta Bundestāga vēlēšanām.

Saskaņā ar laboto likumprojektu, Vācijas valdība piekritusi samazināt cenu par lielceļu īstermiņa izmantošanas atļauju, kādu vairāk izmantotu viesi. Cena būs atkarīga no tā, cik videi draudzīga ir automašīna. Piemēram, videi visdraudzīgākajiem auto cena par 10 dienu atļauju izmanto autobāņus būs sākot no diviem ar pusi eiro. Gada atļaujas maksimālā cena būs 130 eiro gan Vācijā, gan ārvalstīs reģistrētiem auto. Tomēr praktiski Vācijas autobraucēji lielceļus joprojām varēs izmantot par brīvu, pateicoties attiecīgai atlaidei auto nodoklim.

Vācijas transporta ministrs Aleksandrs Dobrints paziņoja, ka jaunā sistēma iezīmēs svarīgu pagrieziena punktu, jo ceļu uzturēšanas izmaksas novirzīs uz to izmantotājiem.

Bet, kaut EK iebildumus atcēlusi, tādas Vācijas kaimiņvalstis kā Austrija, Beļģija, Nīderlande, Čehija un citas joprojām ir neapmierinātas. Austrijas transporta ministrs Jergs Laihtfrīds trešdien ar 10 citu valstu pārstāvjiem Briselē apsprieda, vai pret Vāciju vērsties ar kopīgu sūdzību. Viņš paziņoja, ka plānotā autobāņa nodeva pārkāpj Eiropas Savienības  principus par vienlīdzīgu attieksmi.

Vācijas transporta ministrs Dobrints uz šīm apsūdzībām savukārt atcirta, ka Austrijai pašai ir bijušas ceļu nodevas jau vairākus gadus, lai finansētu savu infrastruktūru. „Austrijai 20 gadus ir bijusi funkcionējoša ceļu nodevu sistēma. Austrijai ir pienācis laiks izrādīt mazliet vairāk nosvērtības un izbeigt žēloties par nodevu," kaimiņus sarāja Dobrints.

Kancleres Angelas Merkeles valdība vienlaikus atbalstīja plānus par automašīnām, kas aprīkotas ar autopilotu – proti, ja tāda iekļūst avārijā vadības sistēmas kļūdu dēļ, tad atbildīgs ir auto ražotājs. Vienlaikus ar autopilotu aprīkotu auto šoferiem būs atļauts no stūres noņemt rokas, un pašam vadība būs obligāti jāpārņem vien tad, ja to liks darīt automašīnas elektroniskā vadības sistēma.

Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.
 

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti