Uzņēmumu reputācijas topā pirmajā vietā – «Laima»

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

Uzņēmumu reputācijas topā šogad par vislabāko uzņēmumu atzīta „Laima”, kas, salīdzinot ar pagājušo gadu, pakāpās par divām pozīcijām. Otro vietu saglabāja „Swedbank”, bet no pirmās uz trešo vietu pārcēlās „Latvijas Mobilais telefons”.

Ceturto vietu, gada laikā pakāpjoties par septiņām pozīcijām, ieņēma maiznīca „Lāči”, piekto vietu saglabāja „Lattelecom”. Sestajā vietā ierindojās „Lido”, septītajā – „Rimi Latvia”, astotajā – „SEB banka", devītajā – „Spilva”, bet desmitnieku noslēdz „Grindeks”.

„Latvenergo” topā zaudēja piecas pozīcijas un šogad ierindojās 11.vietā, iespējams, uzņēmuma reputāciju ietekmēja plāni atvērt elektroenerģijas tirgu un šī lēmuma atlikšana uz nākamo gadu.

„Jau desmit gadus nemainīgi topa augšgalā ir eksportējoši uzņēmumi, puse no labākajiem 2014. gada TOP20 uzņēmumiem veiksmīgi darbojas gan pašmāju, gan ārvalstu tirgos. Laba reputācija un līderība mājas tirgū ir bijusi priekšrocība, iekarojot eksporta tirgus, jo klienti visur novērtē kvalitatīvus produktus un pakalpojumus, labu servisu, atklātu komunikāciju un rūpes par darbiniekiem, sabiedrību un vidi,” uzņēmumu apbalvošanas ceremonijā uzsvēra Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) direktors Andris Ozols.

Ikgadējā Uzņēmēju reputācijas topa rezultāti, iespējams, nav bijis pārsteigums tā līderiem pirmajā desmitnieka, kuri savas vietas nemainīgi saglabā jau daudzus gadus. Ievērojami lielāku pārsteigumu raisa fakts, ka iedzīvotājiem un uzņēmējiem būtiski nav mainījies viedoklis par vairākiem uzņēmumiem, kuru darbību pēdējā gada laikā ir aizēnojuši skandāli vai pat traģiski notikumi. 

2014. gada Uzņēmumu reputācijas topa uzvarētāja AS „Laima” pēc gada pārtraukuma pārliecinoši atgriezusies līdera pozīcijās, saņemot arī balvu par augstāko reputāciju pārtikas produktu, dzērienu un tabakas ražošanas nozarē un LIAA atzinību par augstāko vērtējumu reputācijas faktorā "Eksporta potenciāls". „Laimas” valdes priekšsēdētājs Rolands Gulbis patiecās uzņēmuma darbiniekiem, kuri noticēja uzņēmumam pašā sākumā. 

Uzņēmums ar straujāko reputācijas izaugsmi šā gada topā – AS „ABLV Bank”, pakāpjoties topā par 40. vietām. 

Pārsteidzošāks bijis iedzīvotāju un citu uzņēmēju vērtējums par atsevišķām citām nozarēm, kuru darbību pagājušajā gadā aizēnojuši skandāli vai pat traģiski notikumi. Organizatori par godu topa rezultātu publiskošanai organizētajā diplomu un balvu pasniegšanā gan atzīst, ka, piemēram, būvniecības nozares reputāciju ir iedragājusi Zolitūdes traģēdija.

Nekustamā īpašuma nozarē attieksmi pret uzņēmumiem ietekmēja Zolitūdes traģēdija un krīze, iespējams, situācija mainīsies nākamgad, kad būvniecības nozare aktivizēsies un būs pieejami arī nākamā ES plānošanas perioda līdzekļi.

Piemēram, būvuzņēmumam „Re&Re” reputācijas līderu topā ir izdevies pat nedaudz pakāpties - par piecām vietām līdz 98.vietai, tostarp apsteidzot arī atsevišķus citus nozares uzņēmumus.

Tā piemēram, Rimi ir izdevies saglabāt vietu pirmajā desmitniekā, lai gan pēc Zolitūdes traģēdijas arī šī uzņēmuma veikalā Tukumā konstatēta jumta deformācija. Savukārt "Maxima", par spīti sabiedrības asajam nosodījumam, reputācijas topā zaudējusi vien trīs vietas un ieņēma 48.vietu.

Lielā mērā gan atbildi uz šiem jautājumiem sniedz viens no pētījuma izstrādātājiem, Rīgas ekonomikas augstskolas asociētais profesors Roberts Ķīlis, kurš norāda - sabiedrības interese par biznesa atbildību pret patērētājiem un iedzīvotājiem ir tuva nullei, un nereti galveno lomu spēlē preču cena un pieejamība.  

 Svinīgajā ceremonijā pirmoreiz tika apbalvots uzņēmums ar augstāko reputāciju 10 gadu laikā - SIA „Latvijas mobilais telefons”. Desmitgades reputācijas topā ir arī AS „Swedbank”, AS „Laima”, AS „Lido”, AS „Aldaris”, SIA „Rimi Latvia”, AS „SEB Banka”, SIA „Statoil Fuel & Retail Latvija”, SIA „Lattelecom” un AS „Grindeks”.




Reputācijas tops pirmoreiz tika izveidots 2005.gadā. Uzņēmumu reputācijas Ttpa metodoloģiju izstrādājusi aģentūra „Nords Porter Novelli” sadarbībā ar Rīgas Ekonomikas augstskolas profesoru antropologu Robertu Ķīli un sabiedriskās domas pētījumu centru SKDS. Topa mērķis ir veicināt sabiedrībai atbildīgas uzņēmējdarbības vides veidošanos Latvijā un ieviest jaunas mērauklas uzņēmumu darbības vērtēšanā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti