Uzņēmēja: Krīzes ir bijušas vairākas, taču ne šāda

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Pirmo reizi bija tā, ka slēdza tirdzniecības centrus – tas pilnībā mainīja ierasto ritmu un iespēju tirgot savu saražoto produkciju. Par Covid-19 krīzes laikā piedzīvoto Latvijas Radio stāsta veļas ražošanas uzņēmuma „Lauma Lingerie” valdes priekšsēdētaja Linda Matisone. Veicot izmaksu optimizāciju, par aptuveni 15%  nācies samazināt arī strādājošo skaitu. Kāda situācija ir šobrīd?

Uzņēmēja: Krīzes ir bijušas vairākas, taču ne šāda
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

"Mēs nevaram ar savu jauno kolekciju un produkciju  aizdoties līdzi saviem klientiem. Tas ir milzīgs izaicinājums, dzīvot citos apstākļos," spriež uzņēmuma „Lauma Lingerie” valdes priekšsēdētāja Linda Matisone.  

„Mēs visus šos gadus esam veidojuši kolekciju un aicinājuši iepircējus no visas pasaules pie mums, esam rādījuši savus jaunumus. Šoreiz mēs to nevaram. Mēs to visu veidojam un prezentējam neklātienē. Iepriekšējā sezonā, aprīlī rādījām tiešsaistē, bet bija tehniskas problēmas. Šoreiz veidosim ierakstu septembra beigās, montēsim un tad sūtīsim klientiem, lai pēc tam veidotu pasūtījumus,” turpina uzņēmēja.

Apmeklējot ražošanas telpas, šobrīd nekas neliecina, ka uzņēmumam nāktos pielāgoties jauniem apstākļiem, taču tas ir nepārtraukts pielāgošanās process tam, kas varētu notikt. No aprīļa beigām līdz jūnija beigām uzņēmums atradās dīkstāvē, izmantojot arī dīkstāves pabalstu iespējas. 

„Bez tā mums grūti, bet mēs esam diezgan vīlušies, ka mūsu uzņēmums kā eksportētājs nevar piedalīties eksportētāju programmā rudenī, jo neskatoties, ka eksports ir 90%, mēs neatbilstam kritērijiem, jo nozarē tiek nodarbināts mazāk kvalificēts darba spēks un atalgojums ir zem vidējā. Mēs neatbilstam kritērijiem. Tas ir pārmetums lēmējiem, bet, neskatoties uz to, mēs būsim mobili, reaģēsim uz tirgus izmaiņām, iespējams, nāksies bremzēt ražošanas apjomus, bet to lemsim ātri un elastīgi,” norāda Matisone.

Nedaudz tika ražotas tikai sejas maskas. Kaut arī vasaras mēnešos klājies labi, tas nenozīmē, ka sasniegti pirmskrīzes rezultāti. 

„Jūlijs mums bija ļoti labs, sasniedza mūsu plānotos rādītājus, pat pārsniedza. Augusts sliktāks, bet tomēr salīdzinoši labs. Esam ļoti piesardzīgi, jo rudens jau pats par sevi ir veļas pārdošanas nesezona, sākot no septembra, pārdošanas apjoms krīt līdz pat novembrim, kad sākas svētku pirkumi uz Ziemassvētkiem. Vislielākās bažas un izaicinājums par Covid-19 klātbūtni, vai tas būs tik pat drastiski, kā tas bija pavasarī, vai cilvēki būs apraduši un vairāk nebūs ne tās milzīgās bailes un neziņa, kas un kā,” atklāj uzņēmēja.

Mēs ceram, ka tirdzniecības centri turpinās darbu, tad varam cerēt uz pārdošanas apjomiem, spriež uzņēmuma vadītāja. Tikmēr uzņēmums turpina strādāt, kā arī strādāt ar jaunākajām veļas ražošanas tendencēm. Par tām vairāk stāsta „Lauma Lingerie” produktu speciāliste Lāsma Kaupiņa. 

„Jau ilgus gadus klienti vēlējušies un jautājuši izstrādājumus bez stīpiņām, karkasiem, ko mēs dažādi saucam, tajā pašā laikā, vēloties saglabāt to pašu formu un funkciju, kādas ir ar šīm stīpiņām. Šobrīd tehnoloģijas to ļauj," skaidro Lāsma Kaupiņa.  

Pagaidām šāda tipa produkti ir pieejami mazākiem izmēriem un lielāki vēl tikai top, stāsta speciālisti. Neraugoties uz dažādām grūtībām, darbu šogad turpina dizaineri, viņu vidū arī vadošā dizainere Tatjana Ustinova.

„Parasti mēs braucam divas reizes gadā uz Franciju un Parīzi, bet tagad izstādes atceļas. Viss notika caur internetu. Gaidām nākamo sezonu, bija jocīgi, ka nevarēja tos aptaustīt un paskatīt klātienē. Labi, ka zinām savus piegādātājus un kādi būs materiāli, droši pasūtījām,” saka Ustinova.

Apjomi samazinājušies gan piegādātājiem, gan pašam uzņēmumam, taču pagaidām precīzi finanšu dati nav pieejami. 

Latvijā no Liepājas uzņēmumā „Lauma Lingerie” saražotās produkcijas tiek pārdoti aptuveni 10%, pārējais tiek eksportēts uz Grieķiju, Albāniju, Krieviju, Izraēlu, Zviedriju, Čehiju, Ugandu un citām - kopumā ap 20 valstīm. Saražotā produkcija nav tikai sieviešu veļa, bet arī mājas un sporta apģērbs, peldkostīmi, kā arī koriģējoša veļa. Liepājas uzņēmumā šobrīd nodarbināti aptuveni 170 strādājošo. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti