Pusdiena

Tuvākajās vēlēšanās vēl nevarēs balsot pašvaldībā, kurā strādā

Pusdiena

Pusdiena 30.12.2016

Uzlabotu vai jaunu kases aparātu ieviešanā - sešu mēnešu pārejas periods

Uzlabotu vai jaunu kases aparātu ieviešanā - sešu mēnešu pārejas periods

No nākamā gada 1.janvāra stājas spēkā jaunas prasības kases aparātiem, hibrīda kases aparātiem un kases sistēmām. Tomēr kases aparātus apkalpojošajiem uzņēmumiem un uzņēmējiem, kuri jau vairākus gadus jauno prasību ievēršanu vērtē visai kritiski, ar pielāgošanos jaunajām prasībām sokas visai gausi. Šī iemesla dēļ atbildīgās institūcijas atgādina – uzņēmēji joprojām var rēķināties ar sešu mēnešu pārejas posmu.

Jau vairākus gadus spēkā plaši diskutētais jaunais, stingrākais regulējums kases aparātiem, hibrīda kases aparātiem un kases sistēmām stāsies spēkā jau no  1.janvāra.

Tomēr, kā uzsver Valsts ieņēmumu dienests (VID), tas nenozīmē, ka jau no 1.janvāra komersanti, no kuriem lielākā daļa jaunajam regulējumam joprojām nav paspējuši pielāgoties, atjauninot vai nomainot kases aparātu, saskarsies ar sankcijām.

VID Nodokļu kontroles pārvaldes Elektronisko kases aparātu kontroles daļas galvenais nodokļu inspektors Jānis Skulte atgādina, ka jau oktobrī atbildīgās institūcijas nolēma prasību ieviešanai noteikt pārejas periodu, bez tam šajā laikā VID sniegs komersantiem arī informatīvu atbalstu.

"VID pēc jaunajām prasībām atbilstošu prasību nokļūšanas tirgū nosūtīs nodokļu maksātājiem VID EDS (Elektroniskās deklarēšanas sistēmas) paziņojumus par iespējām uzsākt aparātu nomaiņu. Savukārt lietotājiem sešus mēnešus pēc šī paziņojuma būs jāuzsāk aparātu nomaiņa.

Tātad lietotājiem jāsagaida paziņojums par aparātu pieejamību un tad jāpiemēro vecie aparāti jaunajām prasībām vai arī tie ir jānomaina," norāda Skulte.

Vienlaikus gan VID, gan arī pagaidām vienīgais uzņēmums, kurš nodarbojas ar kases aparātu un sistēmu sertificēšanu atbilstoši jaunajām prasībā - audita un biznesa konsultāciju kompānija "KPMG Baltics" -, norāda – lai gan piešķirtais pārejas periods nozīmē to, ka uzņēmējiem par jaunajām prasībām nav pamata krist panikā, viņiem nevajadzētu ieslīgt arī bezrūpībā.

Saskaņā ar VID statistiku, kopumā Latvijā ir aptuveni 60 000 kases aparātu, no kuriem jaunajām prasībām jāpielāgo lielākā daļa.

"Ņemot vērā, ka VID ir devis pārejas periodu sešus mēnešus, kas ir līdz 2017.gada 1.jūlijam, gribētu mudināt nodokļu maksātājus, īpaši mazumtirgotājus (..) pašiem darboties aktīvāk," komentēja uzņēmuma "KPMG Baltics" pārstāve Irēna Lejiņa, atzīstot, ka pusgads nav liels termiņš.

Jaunu prasību ieviešana līdz šim galvenokārt ir izraisījusi uztraukumu mazo uzņēmumu vidū, jo, piemēram, nelielam tirgotājam jauna kases aparāta iegāde vai pielāgošana rada relatīvi lielas izmaksas. Valsts institūcijas vairākkārt arī ir saņēmušas kritiku, ka prasību pārskatīšana kases aparātiem ir vāji pamatota, tomēr, pēc atbildīgo institūciju vērtējuma, esošās prasības ir novecojušas.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt