Dienas ziņas

RAKUS ārste no Ukrainas: Gribas ātrāk mājās!

Dienas ziņas

Pie Krievijas vēstniecības protestē pret izvarošanām Ukrainā

Tūrisma nozare atkal krīzē

Tūrisma nozarē Ukrainas kara dēļ novēro ārzemnieku bažas ceļot uz Latviju

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Tūrisma nozare, kas pavasari gaidīja ar cerībām atsākt darbu pēc divu gadu ierobežojumiem kovida ēnā, atkal nonākusi krīzes priekšā. Krievijas uzsāktais karš Ukrainā bažas raisījis ārvalstu tūristu vidū, kas Latviju saredz kā tūrismam nedrošu, tāpēc steidz atteikt vasaras rezervācijas Latvijā.

Tūrisma aģentūrā “Latvia Tours” ReTV norādīja – ja sākoties karam Ukrainā, ārvalstu klientu vidū bija vērojama pauze ar ceļojumu plāniem uz Latviju, tad jau martā sākās aktīva vasaras rezervāciju anulēšana, tostarp grupu braucieniem. 

Aģentūras direktore Ieva Keiša pauda: "Protams, nevar teikt, ka anulētas visas grupas, tomēr ienākošajam tūrismam sezona nesākās cerīgi. Mēs ļoti ceram, ka mums izdosies apkalpot kruīzu kuģus, kuri pašlaik vēl plāno ienākt Rīgas ostā."

Savukārt pēc Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas datiem 

martā viesnīcās anulēto rezervāciju skaits sasniedza pat 80%.

Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācijā skaidroja, ka līdz ar Krievijas iebrukumu Ukrainā ārvalstu tūristi Latviju un Baltijas reģionu saredz kā nedrošu vidi gan tāpēc, ka esam salīdzinošo tuvu Ukrainai, gan arī pēc medijos izskanējušās informācijas par NATO spēku pastiprināšanu Baltijas reģionā.

Asociācijas valdes locekle Anta Jokste norādīja: "Ārzemnieki tiešām baidās no mūsu reģiona. Man liekas, ka šajā brīdī par maz medijos tiek uzsvērts tas, ka mēs šeit dzīvojam pilnīgi mierīgi un ka mēs, protams, esam gatavi uzņemt tūristus."

Tikmēr Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrā (LIAA) skaidroja – reaģējot uz situāciju, šobrīd norit darbs pie reklāmas kampaņas Eiropā.

Tās vēstījums būs par to, ka Latvija ir tūrismam droša vide.

LIAA Tūrisma departamenta direktore Inese Šīrava pauda: "Plānotajās reklāmas kampaņās, kas mums šobrīd tūrismam top gan Somijā, gan Zviedrijā, gan Vācijā, gan Lielbritānijā un vēl citās valstīs, daudz lielāks uzsvars tiks likts komunikācijā tieši par šo drošības aspektu un arī uz personīgo pieredzi, ko var iegūt, vedot uz Latviju cilvēkus, rādot, kāda šeit ir situācija un arī tālāk, teiksim, viņi šo informāciju var nodot savās valstīs potenciālajiem tūristiem."

Ekonomikas ministrijā (EM) ReTV informēja, ka tieša atbalsta tūrisma nozarei, kā tas bija kovida krīzes laikā, nebūs, bet 30 miljoni eiro paredzēti mārketinga aktivitātēm, tostarp lielajiem pasākumiem. Tas pārrunāts arī ar pašu nozari.

EM valsts sekretāra vietnieks Raimonds Lapiņš atzina: "Pirmais – ļoti pazīstams tūrisma nozarē – uzņēmumi, kuri reklamē šo galamērķi, brauc uz ārvalstu izstādēm, aicina uz šejieni. Viss, kas ir saistīts, lai palielinātu savu pārdošanu. Šim ir subsīdija līdz 80% no izdevumiem. Otrs atbalsta veids ir lieliem pasākumiem. Tie, kas rīko sporta, kultūras [pasākumus], konferences Latvijā, tam nav jābūt tūrisma jomā, jo ir specifiskāka joma, jo labāk, jo mēs dabūjam specifiskāku pasākumu šeit."

Pēc nozares pārstāvju sacītā, šogad lielāka nozīme tūrismam Latvijā būs individuālajiem ceļotājiem tieši no Baltijas valstīm.   

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti