Dienas ziņas

Ukraiņu bērni gūst pozitīvas emocijas nometnē Latgalē

Dienas ziņas

Sāk vākt ziedojumus A.Janelsīša piemiņas skulptūrai

Tukumā atklāj riepu pārstrādes rūpnīcu

Tukumā atklāj riepu pārstrādes rūpnīcu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Tukumā trešdien, 31. jūlijā, atklāta mehāniskā riepu pārstrādes rūpnīca, kurā  gadā granulās pārstrādās  apmēram pusi no visām Latvijā nolietotajām riepām. Jau līdz šim reģenerācijas jauda  Latvijā teorētiski bijusi pietiekama, tomēr realitātē riepu uzkrājumi pārsniedz 100 000 tonnu. Tiek gaidīts, ka jaunais pārstrādes tirgus spēlētājs šos uzkrājumus spēšot likvidēt.     

Pēc atkritumu apsaimniekošanas līguma beigām Tukuma novadā uzņēmums ''Eco Baltia vide'', investējot 2,6 miljonus eiro, pielietojumu teritorijai un transportam radis, izveidojot riepu mehāniskās pārstrādes rūpnīcu.

Jaunajā rūpnīcā nolietotās riepas vispirms tiek sasmalcinātas, tad atdalītas no metāla un kokvilnas, līdz beidzot pārvērstas  granulās.

“Granulas sastāda apmēram 80% pēc svara no visa. Tā kā viens kilograms iekšā, 800 grami ārā. Principā no šiem trīs produktiem atkritumos aiziet tikai netīrumi, kas bija aplipuši ap riepu,” stāstīja SIA ''Eco Baltia vide'' valdes priekšsēdētājs Jānis Aizbalts.

Sākotnēji plānots pārstrādāt 6,5 tūkstošus tonnu riepu gadā, bet apjomi tikšot palielināti līdz 10 000 tonnu.

“10 000 būs aptuveni puse no tā, kas Latvijā gada laikā rodas uz ceļiem. Jautājums, vai to savāc? Pagaidām diemžēl ne, tāpēc mēs arī saprotam, ka pagaidām visām šīm tonnām šī pieejas nav, bet mēs esam pārliecināti, ka to sasniegs,” sacīja Aizbalts.

Nolietoto riepu aprites cikls ir viena no problēmām, kas vairo gan nelegālās izgāztuves, gan uzkrājumus atkritumu poligonos.

 Pēc Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas veiktā pētījuma pašlaik Latvijā nolietoto riepu uzkrātais apjoms ir ap 105 000 tonnu.

“Tur jau tā lieta, ka mums nebija tādas iespējas. Šī lieta bija tāda haotiska. No kompānijām, kas arī godprātīgi nodeva riepas, tās tālāk krājās pie mums poligonā. Katrā ziņā te būtu jāiet caur tiem, kas tirgo, caur tiem, kas montē šīs riepas, un tur vajadzētu nodot,” sprieda Latvijas Atkritumu saimniecības uzņēmumu asociācijas direkcijas vadītājs Armands Nikolajevs.

Atšķirībā no Igaunijas, kur riepu pārstrādes ražotnes neesot, Latvijā  jau līdz šim strādāja mehāniskā riepu pārstrādes rūpnīca Jaunjelgavā, un vairākas mazās pirolīzes rūpnīcas, un reģenerācijas jauda  vismaz teorētiski bijusi pietiekama.

Valsts vides dienesta ģenerāldirektore Elita Baklāne-Ansberga norādīja, ka, lai arī šobrīd teorētiskās jaudas mums ir bijis pietiekoši, lai apsaimniekotu to riepu daudzumu, kas rodas ik gadu, tomēr faktiski tie spēlētāji nav spējuši strādāt ar šīm jaudām.

Tāpēc tas, ka tāds nozīmīgs spēlētājs ar pieredzi atkritumu apsaimniekošanas jomā, uzsāk darbību šajā pārstrādes jomā, “ir būtiski visai mūsu sistēmai, lai arī tālāk, veidojot riepu apsaimniekošanas politiku, varētu rēķināties, ka šeit tik tiešām ir iespēja reģenerēt uz vietas, izsekot procesu un pārliecināties, ka riepas tiek pārstrādātas”, sacīja dienesta vadītāja.

Nepieciešamības gadījumā  jauno riepu pārstrādes rūpnīcu dažu dienu laikā gan daļēji, gan pilnībā iespējams pārvietot tuvāk izejmateriāliem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti