Indikācijas pat liecinot, ka kravu apjomi šogad varētu sarukt. Piemēram, jau pērnā gada nogalē pieprasījums bijis salīdzinoši vājš. Arī Krievijas pusē prognozējot, ka pieprasījums autotransporta nozarē samazināsies, kas saistīts ar situāciju tirgū. Arī Afganistānas transportējamo kravu apjoms samazinājies, turklāt gaidāma transportēšanas izdevumu palielināšanās gan Latvijā, gan Krievijā, ņemot vērā ceļu izmantošanas nodevas ieviešanu abās valstīs.
Krievijā ceļa nodevu plānots ieviest 1.novembrī, Latvijā savukārt - 1.jūlijā. "Otrā gada pusē būs izdevumu pieaugums, turklāt arī degvielas cena Krievijā nesamazināsies. Šī gada prognoze nav optimistiska," uzsver Trēziņš.
Kā ziņots, ar autotransportu 2013.gada deviņos mēnešos pārvadāja 45,4 miljonus tonnu kravu, kas ir par 6,1 miljonu tonnu (15,5%) vairāk nekā iepriekšējā gada deviņos mēnešos. Pārvadāto kravu apjoma pieaugumu lielā mērā noteica tādu kravu kā grants, akmens šķembas un smilts un lauksaimniecības un mežsaimniecības produktu pārvadājumu palielināšanās attiecīgi par 16,7% un 11,4%, kā arī koku un koksnes izstrādājumu pārvadājumu palielināšanās par 17,6%.
Lielāko daļu (83%) no kopējā pārvadāto kravu apjoma autotransportā transportēja iekšzemē, kur pārvadājumi pieauga par 5,6 miljoniem tonnu (17,4%). Arī starptautiskie kravu pārvadājumi palielinājās par 0,5 miljoniem tonnu (7%).