Panorāma

Topošā ģimenes ārste brauc vakcinēt uz mājām

Panorāma

LPS: 40% var būt grūtības samaksāt par siltumapgādi

Tranzīta nozarei pārorientēties būs grūti

Tranzīta nozarei jaunu starptautisko sankciju gadījumā pārorientēties būšot grūti

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Ja Eiropas Savienība (ES) ieviesīs jaunas sankcijas pret Baltkrieviju, tranzīta nozare tam pielāgosies, uzskata Satiksmes ministrijā. Nozare gan ir skeptiskāka. Kravām, kuras nāk no Krievijas un Baltkrievijas, Latvijas ostās ir uzbūvēti speciāli termināļi. Lai tos pielāgotu citām kravām un biznesu pārorientētu, būtu nepieciešamas ārkārtīgi lielas investīcijas. Tikmēr valsts atbalsts privātajiem uzņēmumiem, ja tie cieš no starptautiskajam sankcijām, kā var noprast no satiksmes ministra teiktā, nav plānots.

Starptautisko sankciju ietekmē daļa Latvijas uzņēmumu var bankrotēt – tā pirmdien pēc Ārlietu ministrijas vadītās Sankciju koordinācijas padomes sēdes paziņoja Latvijas Darba devēju konfederācija (LDDK). Tas attiecas uz uzņēmumiem, kuriem ir vēsturiskas biznesa saites ar Baltkrieviju un Krieviju. Piemēram, uz tranzīta nozari. Taču satiksmes ministra Tāļa Linkaita (Jaunā konservatīvā partija) vērtējumā situācija nav tik dramatiska.

"Šobrīd sankcijām ir pakļautas atsevišķas kravu grupas, bet visas pārējās kravas no Baltkrievijas turpina nākt caur Latvijas teritoriju gan uz Igauniju, gan caur Latvijas ostām tiek tālāk nogādātas gala saņēmējam. Kā notikumi attīstīsies – to šobrīd ir ļoti grūti pateikt," norādīja Linkaits.

Ja nākotnē ES ieviesīs jaunas sankcijas pret Baltkrieviju, ideja par valsts atbalstu sankciju skartajiem uzņēmumiem nav aktuāla. Ministrs skaidroja: "Neesmu dzirdējis, ka Eiropas sankciju dēļ kādam uzņēmumam tiktu kaut kas kompensēts, jo uzņēmēji, darbojoties augsta riska zonā, rēķinās ar to, ka, iegūstot pasūtījumu, ir peļņa, bet ir visas iespējas šos pasūtījumus pazaudēt."

Nozare uzskata, ka pārorientēties un pielāgoties būs grūti, jo tam ir vajadzīgas lielas investīcijas. 

Biedrības "Baltijas asociācija – transports un loģistika" vadītājs Ivars Landmanis teica: "Ministrs var teikt – izvērtējiet, kur ir riski, kur nav risku. Bet tad jau nepieciešams pilnībā pārveidot šos specializētos termināļus. Bet arī mums attīstības programmas nekādas nav, lai tos pārveidotu. Tās ir milzīgas investīcijas. Tie ostā aizņem vietu. Ostā stāv vienkārši tie termināļi. Un tur strādā cilvēki. Simtiem."

Satiksmes ministrijā uzskata, ka arī jaunu sankciju gadījumā transporta nozare spēs pielāgoties izmaiņām.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti