«Transneft» cenšas mazināt naftas produktu tranzītu caur Baltiju

Krievijas naftas tranzīta uzņēmuma “Transneft” vadītājs šonedēļ paziņoja, ka viņa vadītais uzņēmums vēl aktīvāk strādās, lai mazinātu naftas un naftas produktu tranzītu caur Baltijas valstu ostām. 

“Transneft” vadītājs uzskata, ka jau tuvākajā laikā aptuveni 5,5 miljonus tonnu naftas produktu tranzīta būtu iespējams novirzīt caur Krievijas ostām.

Uzdevums novirzīt pēc iespējas lielāku naftas un naftas produktu tranzītu caur Krievijas ostām nāk no Krievijas valdības. “Transneft” vadītājs Nikolajs Tokarevs preses konferencē šonedēļ atzina, viņa uzņēmums to mēģina izpildīt.

“Transneft” vadītājs uzskata, ka aptuveni 5,5 miljonus tonnu naftas produktu no Baltijas ostām ir iespējams novirzīt uz Krievijas ostām bez papildu izdevumiem no Krievijas puses.

Tomēr, lai iegūtu pārējo naftas tranzīta daļu, Krievijas dzelzceļam būtu jāmaina tarifi atsevišķos reģionos, kā arī jāmaina ostu izcenojumi. Tādējādi Krievija mēģinās panākt, lai dīzeļdegvielu, mazutu un citus naftas produktus būtu izdevīgāk vest caur viņu ostām nevis caur Ventspili.

Ārlietu ministrs Edgars Rinkēvičs pauda, ka par Krievijas nodomu virzīt tranzītu caur savām ostām ir zināms jau aptuveni piecus sešus gadus, tādēļ to nevar saistīt tikai ar pēdēja laika notikumiem Ukrainā. Pēc Rinkēviča domām, vienīgā atbilde ir meklēt citus klientus.

“Mēs pēdējos gados esam daudz strādājuši ar Centrālāziju, esam daudz strādājuši ar Austrumu partnerības valstīm, ieskaitot arī Ukrainu, ieskaitot arī Ķīnas Tautas Republiku. Šobrīd notiek darbs arī Persijas līča valstīm. Skatīsimies kā attīstīsies sankciju režīms, attiecībā pret Irānu un tās kodolprogrammu. Tā kā tas nav nekas pārsteidzošs. Pilnīgi noteikti par to ir runāts jau vairākus gadus,” sacīja Rinkēvičs.  

Satiksmes ministrijas Tranzīta politikas departamenta direktors Andris Maldups Latvijas Radio sacīja, ka ar līdzīga veida paziņojumiem Krievija nāk klajā jau gadiem. Tomēr līdz šim Latvijas uzņēmumiem ir izdevies atrast sev klientus.

„Laiks rādīs, šajos apstākļos dzīvojam jau ilgstoši, mūsu uzņēmēji cenšas ar Krievijas ražotajiem strādāt pa tiešo, piedāvāt izdevīgākus nosacījumus, un katram izdodas atrast kādu klientu, kas izvēlas mūsu koridoru,” atzina Maldups.

„Redzēs, ar kādiem instrumentiem Krievija mēģinās viņus pārvilināt, protams, ar varu arī var pārvilināt, bet nu – laiks rādīs,” sacīja Maldups.

Savukārt uzņēmums “Latvijas dzelzceļš” norādīja, ka pašreiz tam ir noslēgti līgumi uz nākamā gada pirmo ceturksni. Spriežot pēc šiem datiem, pašreiz nekāds pārvadājumu apjoma samazinājums neesot gaidāms. 

Pats par sevi Krievijas naftas tranzīta uzņēmuma paziņojums žurnālistus nepārsteidz. Krievija jau vairākus gadus attīsta savas ostas gan Sanktpēterburgas apkaimē, gan arī Melnajā jūrā. Tajās tiek ieguldīti līdzekļi, mēģinot šīs ostas padarīt pievilcīgākas dažādiem tranzīta uzņēmumiem.

Satiksmes ministrijas statistika liecina, ka šā gada 11 mēnešos Latvijas ostas pārkrāva par 11,5% vairāk naftas produktu nekā šādā periodā pērn.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti