Līdz šim konkurentu klientu pārvilināšanai telemārketingu Latvijā izmantoja visi mobilo sakaru operatori, arī “Tele 2”, atzīst uzņēmuma komercdirektors Raivo Rosts. Tajā pašā laikā viņš šo metodi sauc par agresīvu pārdošanas formu, kura, saskaņā ar pētījumiem, cilvēkiem nepatīk.
Nozares uzņēmumi šo praksi apņēmušies ierobežot, parakstot vienošanos, kas paredz – bez klientu piekrišanas nedrīkstēs vairs zvanīt telemārketinga nolūkos cita operatora klientiem.
Rosts norāda, ka tagad katrs operators apzinoties, ka šo vienošanos kontrolē negodīgas komercprakses likums. Tam nav tikai draudzīgas paņemšanās, bet arī likuma spēks, viņš piebilst.
Vienošanās parakstīta klientu ērtībai, taču arī pašiem uzņēmumiem tā nesīs labumu, jo resursi, kas līdz šim tika veltīti mazproduktīvajam telemārketingam, tiks ieguldīti daudz racionālāk tīkla uzlabošanā, saka LMT Klientu apkalpošanas dienesta vadītājs Viktors Locāns.
“Šis kodekss tam ir domāts, lai beidzot klientam liktu mieru,” saka Locāns, piebilstot, ka vairs nebūšot traucēšanas un mākslīgas piedāvājumu uzspiešanas.
Savukārt, ja kādam klientam rodas problēmas šajā jautājumā, par cita operatora zvaniem jāvēršas pie sava operatora.
Lai gan Patērētāju tiesību aizsardzības centrā klienti līdz šim maz sūdzējušies par citu operatoru zvaniem, tomēr centra pārstāve Sanita Gertmane nozares vienošanos vērtē atzinīgi.
Centrs gan negrasās tagad šo jomu uzraudzīt kādā veidā atšķirīgi no iepriekšējās prakses un arī normatīvajos aktos neredz nepieciešamību pēc izmaiņām. Bet, ja operatori ir savstarpēji vienojušies par šādiem nosacījumiem, ir svarīgi viņiem ievērot šo dokumentu. Tā drīzāk būs nozares pašuzraudzība, saka Gertmane.