Sadaļas Sadaļas

«Tallink Grupp» neauditētie zaudējumi pērn – 108,3 miljoni eiro

Igaunijas prāmju operators "Tallink Grupp" pērn strādājis ar neto zaudējumiem 108,3 miljonu eiro apmērā, kas radušies ceļojumu ierobežojumu rezultātā, robežu slēgšanas un ārkārtas stāvokļa dēļ globālās Covid-19 pandēmijas ietekmē, liecina uzņēmuma publicētie neauditētie darbības rezultāti. Salīdzinājumam 2019. gadu grupa noslēdza ar neto peļņu 49,7 miljonu eiro apmērā.

Grupas neauditētie konsolidētie ieņēmumi 2020. gadā ir 442,9 eiro miljoni, kas ir par 53% mazāk, salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, kad tie bija 949,1 miljons eiro. Uzņēmuma neauditētais EBITDA rādītājs (peļņa pirms procentu, nodokļu, nolietojuma un amortizācijas atskaitījumiem) 2020. gadā sasniedza 8 miljonus eiro (2019. gadā tie bija 171,1 miljons eiro). 

Ņemot vērā uzņēmuma pasažieru skaita samazinājumu par 62%, salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, kā arī pārvadāto kravas vienību skaita samazinājumu par 5,2% un gada laikā veikto braucienu skaita ievērojamu kritumu par 20%, salīdzinot ar 2019. gadu, 2020. gada rezultāti, kad veselības un finanšu krīze ir izpostījusi pasauli, nav pārsteidzoši, norādīja kompānijā.

Kopš 2020. gada marta, kad tika ieviesti un joprojām tiek īstenoti ceļojumu ierobežojumi visās valstīs, ir apturēti vairāki uzņēmuma regulārie ikdienas maršruti (Tallina–Stokholma, Helsinki–Stokholma un Rīga–Stokholma).

Tāpat uz īsāku vai ilgāku laika periodu tika apturēta vairāku uzņēmuma viesnīcu un restorānu darbība.

Uzņēmums mēģināja uzlabot situāciju un 2020. gada vasarā atvēra dažādus pagaidu maršrutus, kā arī īstenoja vairākus īpašus kruīzus, kur to ļāva optimāla epidemioloģiskā situācija, taču arī šie mēģinājumi tika ierobežoti. 2020. gada rudenī visā uzņēmuma darbības reģionā pakāpeniski tika atjaunoti ceļošanas ierobežojumi.

Neskatoties uz izaicinošajiem uzņēmējdarbības apstākļiem, "Tallink Grupp" turpināja veikt ieguldījumus, un to apmērs 2020. gadā veidoja 100,1 miljonu eiro. Lielākā ieguldījumu daļa tika veikta uzņēmuma flotē, veicot avansa maksājumus par jaunā, uz sašķidrinātas gāzes darbināmā, ātrgaitas kuģa "MyStar" būvniecību. Tāpat uzņēmums īsteno investīciju projektus, lai uzlabotu esošās flotes energoefektivitātes rādītājus un samazinātu emisiju apjomu, kas ir svarīgi uzņēmuma ilgtspējīgas attīstības mērķu sasniegšanai.

Lai palielinātu kravas pārvadājuma apjomu, 2020. gadā uzņēmums iegādājās kravas kuģi "Sailor". Kad 2022. gada sākumā Tallina–Helsinki maršrutā sāks kursēt jaunais kuģis "MyStar", starp Igauniju un Somiju tiks izveidots "zaļais tilts", skaidroja uzņēmumā.

Lai izpildītu ieguldījumu saistības un nodrošinātu uzņēmuma darbības ilgtspēju, galvenā uzmanība gada griezumā tika veltīta sarunām ar dažādām finanšu institūcijām. Veiksmīgu sarunu rezultātā "Tallink Grupp" gadu noslēdza ar kopējo likviditātes nodrošinājumu 147,1 miljona eiro apmērā (128,9 miljoni eiro 2019. gadā). Daļa no centieniem nodrošināt likviditāti 2020. gadā ietvēra arī dividenžu sadales izslēgšanu. Tāpat valde ierosinās neizmaksāt dividendes arī 2021. gadā.

Kompānijā norādīja, ka visnopietnāk šī krīze ir skārusi uzņēmuma darbiniekus. Ņemot vērā uzņēmuma darbības apjoma samazināšanu un steidzamo nepieciešamību sabalansēt ienākumus un izdevumus, uzņēmums gada laikā bija spiests īstenot virkni ar personālu saistītus procesus, tostarp darbinieku atbrīvošanu, pagaidu darba laika un darba samaksas samazināšanu un kolektīvo atlaišanu.

Dažādu procesu rezultātā darbinieku skaits uzņēmuma darbības tirgos gada laikā samazinājās no 7240  pērn beigās līdz 4237 darbiniekiem 2020. gada beigās (ap 400 cilvēku bērna kopšanas atvaļinājumos).

"(..) Mēs esam samaksājuši augstu cenu par pašreizējo stāvokli, un šī cena ir mērojama ar mūsu uzticīgā un lojālā darbaspēka zaudēšanu vairāk nekā vienas trešdaļas apmērā. Mēs joprojām ceram, ka kādā brīdī varēsim atgriezt vismaz daļu no atbrīvotiem darbiniekiem un iesaistīt tos turpmākajās aktivitātēs," sacīja "Tallink Grupp" valdes priekšsēdētājs Pāvo Negene.

Uzņēmuma akcijas kotē Tallinas fondu biržas oficiālajā sarakstā. Lielākais akcionārs ir Igaunijas investīciju kompānija "Infortar", kam pieder 39% "Tallink Grupp" akciju. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt