Taksisti turpina iebilst pret privātā nolīguma auto pakalpojumiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Taksometru nozares pārstāvji joprojām iebilst pret ieceri Latvijā likumīgi atļaut tādus privātā nolīguma auto pakalpojumus kā “Uber” vai “Taxify”. Tāpēc viņi sagatavojuši un iesniegs Saeimā priekšlikumus un savu redzējumu par grozījumiem Autopārvadājumu likumā.  

Jauns pakalpojums nozīmē, ka ikviens, kuram nav kriminālas pagātnes un pieder tehniskā kārtībā esošs auto, var, oficiāli piereģistrējoties, brīvajā laikā piepelnīties, pārvadājot cilvēkus noteiktās pilsētas robežās.

Tikmēr pasažieris savā viedtālrunī kartē redz tuvākās mašīnas un var izvēlēties izdevīgāko vedēju. Taksisti uzskata, ka šādi viņiem tiek radīta negodīga konkurence, jo takšu biznesā ir vairākas prasības, kuras neattieksies uz šiem privātajiem auto. Īpaša pārvadājumu licence ir tikai viena no šīm lietām.

“Taksometram divreiz gadā ir jāiziet tehniskā apskate. Kopbraukšanas gadījumā ar baltajiem numuriem – tikai vienu reizi, standarta tehniskā apskate. Sociālais nodoklis, uzņēmuma ienākumu nodoklis – kopbraukšanas gadījumā tas viss kaut kur pazūd,” saka Taksometru nozares darba devēju organizācijas izpilddirektors Raimonds Avdejevs.

Tikmēr idejas aizstāvji uzskata -  tā ir 21.gadsimta norma, kurai vajadzīgs oficiāls regulējums. Turklāt pašreiz aptuveni 80  procenti taksometru biznesa darbojoties ēnu ekonomikā.

“Tas nozīmē to, ka, ienākot modernajām tehnoloģijām, - un Igaunija ir labs piemērs, kuri ir aizskrējuši jau piecus soļus mums priekšā, viņi ir radījuši sistēmu, kas ir bezskaidras naudas norēķini, viegli auditējami, - šīs sistēmas ir saslēdzamas ar Valsts ieņēmumu dienestu, tas būtiski varētu mazināt ēnu ekonomiku, tas būtiski uzlabotu pakalpojuma kvalitāti – tas kļūst daudz modernāks un ērtāk lietojams,” sacīja Saeimas deputāts Edvards Smiltēns  (“Vienotība”).

Taksisti turpina uzstāt, ka no šī pakalpojuma legalizēšanas jāatsakās vispār, bet, ja tas netiks ņemts vērā, viņi gatavi visām likumā atļautajām protesta formām.

Jau ziņots, ka ar sapratnes memoranda parakstīšanu starp Ekonomikas ministriju (EM) un privātā nolīguma auto nozares pārstāvjiem "Uber" un "Taxify" tiks sperts būtisks solis šādu pakalpojumu sniegšanas attīstībai Latvijā.

Privātā nolīguma auto pakalpojumi, kā tos dēvē Igaunijā, paredz to, ka pārvadājuma pakalpojumus var sniegt brīvi ar savu transporta līdzekli. Tādā veidā cilvēkiem sniegta iespēja piepelnīties papildus viņu pamatdarbam.

Šie privātā nolīguma  auto pakalpojumi ir savā veidā bizness, un tas atšķiras no klasiskas kopbraukšanas, kas ir kaimiņa vai paziņas, vai internetā pieteikušās personas paķeršana līdzi, braucot pa savu ierasto maršrutu un abiem dalot brauciena izmaksas. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti