Tirdziņš šogad pulcēs aptuveni 270 skolēnu mācību uzņēmumus no visas Latvijas. Jauniešu piedāvājums tirdziņā šogad ir plašs un pārsteidz – kā katru gadu, sacīja Rāta-Saliņa. Jaunieši ir padomājuši par produktiem, kas noderētu arī Ziemassvētku dāvanām.
"Šogad izceļas, piemēram, sveces, kas deg ar krāsainu liesmu, augļu grozi, kurā ir iestrādāta tehnoģija, kas atbaida mušiņas un citus kaitēkļus.
Aizmāršīgiem cilvēkiem tiek piedāvāts puķu pods, kas pats parūpējas par augu aplaistīšanu. Ir arī krūzītes paliktnis, kas atkārtoti uzsilda atdzisušus dzērienus.
Tā ka piedāvājums ir tiešām ļoti plašs. Būs gan apsveikumu kartītes, gan suvenīri, gan pašu darinātas ziepes, gan sveces, bet būs arī tiešām tehnoloģisku inovāciju produkti, par ko atliek vien pabrīnīties, ka jaunieši to ir spējuši dabūt gatavu un varēs mums visiem piedāvāt," stāstīja "Junior Achievement Latvia" vecākā projekta vadītāja.
Viņa atzina, ka gadu no gada redzams – tie jaunieši, kas ir uzņēmīgi un drosmīgi, viņi arī meklē mentoru un speciālistu padomu un atbalstu, un tiešām rada augstvērtīgus produktus.
Vērtējot skolēnu interesi par tirdziņu šajā gadā un uzņēmējdarbību kopumā, Rāta-Saliņa pauda prieku, ka tirdziņš pēc divu gadu pārtraukuma atgriežas klātienē. "Protams, e-komercija ir nepieciešama, jaunieši to pa šiem diviem gadiem ir apguvuši, un tā nekur nepazudīs, bet nekas nevar aizstāt klātienes tikšanos ar klientu, ar pašiem jauniešiem," teica Rāta-Saliņa.
Acīmredzot mūsu skolēnu mācību uzņēmumi to ir sajutuši, par ko liecina šogad saņemtais lielais pieteikumu skaits dalībai tirdziņā.
"Esam saņēmuši vairāk nekā 500 pieteikumus dalībai tirdziņā un varējām uzņemt tikai 270, kas noteikti nav maz," sacīja Rāta-Saliņa, aicinot interesentus aplūkot jauniešu darinājumus.
"Junior Achievement Latvia" vecākā projekta vadītāja atgādināja, ka skolēnu mācību uzņēmumu programma radīta, lai skolēniem dotu praktisku pieredzi uzņēmējdarbībā, sākot ar idejas dzimšanu, komandas atrašanu, izveidi un vadīšanu, kā arī ražošanas plānošanu un īstenošanu utt.
"Šis tirdziņš ir kā tāds atskaites punkts, kurā viņu plāni satiekas ar realitāti, ar īstiem pircējiem, ar īstiem klientiem, kas var dot gan atgriezenisko saiti, kā produktu pamainīt vai pielāgot, lai tas būtu vēl piemērotāks tirgus vajadzībām, vai gluži pretēji – ar savu maku pircēji var nobalsot, ka jaunieši ir trāpījuši desmitniekā un ka viņu produkti jau šobrīd ir tādi, kādus auditorija ir gatava pieprasīt," stāstīja Rāta-Saliņa.
Pasākums notiks 3. decembrī no plkst.11 līdz 17.