“Tas bija pirms pāris gadiem, kad es noskatījos filmu “Īstā cena” un sāku interesēties, kas īsti ir aiz mūsu drēbēm - kur tās tiek ražotas, krāsotas. Mana mamma sāka vilkt no skapja zīda kreklus no astoņdesmitajiem, deviņdesmitajiem gadiem. 30 gadus veci, bet tieši tādā pašā kvalitātē. Un es sāku domāt, kaut kas nav kārtībā ar mūsdienu materiāliem,” stāstīja “Māsa organic” īpašniece Anna Madara Pērkone.
Tajā brīdī sapratusi, ka kaut kas jāveido no zīda, galu galā tas ir ilgmūžīgākais un izturīgākais materiāls.
“Nonācām mazā, mazā Indijas fermā “Miera zīds”. Normāli zīdu ražo, uzvārot mazos kukaiņus, kad rodas zīda tārpiņi, bet viņi ļauj viņiem gulēt trīs mēnešus ilgāk nekā normālā zīda ražošanā, līdz tie paši izrāpjas ārā. Tas saucas miera zīds, jo nevienu nenogalina. Pats zīds ir daudz, daudz mīkstāks, tas ir organiski audzēts, organiski krāsots un ārkārtīgi ilgtspējīgs,” stāstīja Anna Madara Pērkone.
Annas uzņēmums ražo zīda apakšveļu un spilvendrānas. Apģērbus dizainējusi pati saviem spēkiem.
“Tas bija tik ilgi. Es esmu uzzīmējusi dizainu, un šķiet, ka viss būs labi. Nekā. Ir šis un tas nepareizi,” atzina Anna Madara Pērkone.
Nākotnē viņa plāno ražot apģērbus arī no citiem, lētākiem materiāliem, piemēram, kaņepēm.
“No jūlija, no pirmās dziesmas izdošanas, izdomājām, ka vajadzētu arī produktus manām dziesmām taisīt no organiskiem materiāliem. Tāpēc šogad atveram vēl vienu produktu sadaļu ar dažādu citu materiālu produktiem, piemēram, organisks bambuss, no kā ražojam gan zeķes ar maniem dziesmu vārdiem virsū, būs arī krekliņi no “Polyester” dziesmas,” atklāja Anna Madara Pērkone.
Lai gan Anna vairāk laika pavada Nīderlandē nekā Latvijā, tas viņai netraucē apgūt zināšanas biznesa inkubatorā. Arī apģērbu šūšanas process notiek Latvijā.
“Esmu bijusi šajā inkubatorā pēdējos trīs mēnešus. Tie cilvēki, ko es šeit satieku kāda uzņēmība! Tu vari tiešām šo mazo, foršo valstiņu izmantot ļoti labā veidā. Mums ir ļoti daudz priekšrocību, salīdzinot ar citām valstīm,” pārliecināta Anna Madara Pērkone.
Šobrīd viņas uzņēmumā strādā trīs cilvēki. Produkciju tirgo internetā, bet pēc mēneša tā būs pieejama arī dažos veikaliņos Amsterdamā un Rīgā.